• Finnair/

Ennätysmäärä yhteyksiä ja uusia reittejä Euroopan ja Pohjois-Amerikan välillä kesäkaudella 2020 Atlantic Joint Business –lentoyhtiöiltä

Atlantic Joint Business –yhteishankkeen neljä lentoyhtiötä eli American Airlines, British Airways, Finnair ja Iberia avaavat yhteensä kahdeksan uutta reittiä Euroopan ja Pohjois-Amerikan välille kesäkaudeksi 2020. Lisäysten myötä nämä neljä lentoyhtiötä tarjoavat yhdessä yli 14 500 lisäpaikkaa yhteensä 105 reitillä ja yli 1000 viikkovuoroa Euroopan ja Pohjois-Amerikan välillä. Finnair lentää Yhdysvalloissa viiteen kohteeseen, mutta Finnairin asiakkaat voivat yhdistellä kaikkia yhteishankkeen reittejä omaan matkasuunnitelmaansa.

Uudet reitit Atlantic Joint Business -lentoyhtiöiltä ovat:

• Chicago O’Hare - Budapest

• Chicago O’Hare - Praha

• Chicago O’Hare - Krakova

• Philadelphia - Reykjavík Keflavík

• Lontoo Heathrow - Portland

• Madrid - Washington Dulles

• Pariisin Orly - Las Vegas

• Pariisin Orly - Boston

"Yhteishanke tarjoaa asiakkaillemme vertaansa vailla olevan valikoiman ja joustavuuden matkustettaessa Pohjois-Amerikan ja Euroopan välillä", sanoo Finnairin kaupallinen johtaja Ole Orvér. "Asiakkaat voivat valita ja yhdistellä lentoja vapaasti, matkustaa yhä useampaan kohteeseen ja hyödyntää maailmanlaajuisia oneworld-tukikeskuksiamme Yhdysvaltojen ja Euroopan tärkeimmissä keskittymissä."

Finnair on kuulunut yhteishankkeeseen vuodesta 2013 lähtien. American Airlinesin, British Airwaysin, Finnairin ja Iberian muodoistama hanke tarjoaa asiakkaille runsaan valikoiman lentovaihtoehtoja, paremmat yhteydet ja edullisemmat hinnat Atlantin ylittävillä lennoilla.

Finnair operoi ympäri vuoden New Yorkin JFK-lentoasemalle ja Los Angelesiin, kesäkaudella Chicagoon ja San Franciscoon, ja talvikaudella Miamiin. Finnair on kasvattanut Pohjois-Amerikkaan suuntautuvien lentojensa kapasiteettia 88% vuodesta 2015. Syyskuussa Finnair esitteli ensimmäisen Yhdysvaltojen lennoille tulevan Signature Chef -ohjelman nimikkomenun huippukokki David Poseyn kanssa. Posey on suunnitellut pohjoismaisista makumaailmoista inspiraation saaneita ruokia Finnairin Yhdysvalloista lähtevien lentojen business-luokan asiakkaille.

www.finnair.fi, www.company.finnair.com
www.twitter.com/Finnair, www.twitter.com/FinnairSuomi