Finnair Cargo saa IATA:n PHARMA-sertifioinnin ensimmäisten lentoyhtiöiden joukossa

Finnair Cargo on mukana Brysselin lentokentän ja IATA:n Center of Excellence for Independent Validators in Pharmaceutical Handling programme (CEIV Pharma) -sertifiointiohjelmassa. Ohjelman myötä Finnair saa IATA:n Pharma-sertifioinnin vuoden 2015 alkupuolella yhtenä kahdesta ensimmäisestä lentoyhtiöstä maailmassa.

Lääketeollisuudentuotteet, kuten rokotteet ja biotech-lääkkeet, kuuluvat herkimmin pilaantuvien lentorahtina kuljettavien tuotteiden joukkoon. On tärkeää turvata niiden kuljetus tarkkojen lämpötilavaatimusten mukaisesti. ”Lääketeollisuuden tuotteet ovat yksi lentorahtimarkkinoiden nopeiten kasvavista tuotesegmenteistä, joten haluamme olla niiden kuljetusten osalta kehityksen kärjessä”, sanoo Finnair Cargon toimitusjohtaja Juha Järvinen. Lääketeollisuuden tuotteiden lähettäjille lähtökentän, välilaskukentän ja kuljettavan lentoyhtiön sertifiointi on tärkeää riskien minimoinnin ja reittihyväksynnän näkökulmasta.

“Finnair Cargo perusti toisen rahtikeskuksensa Brysseliin huhtikuussa 2013. Lääketuotteiden kuljetusprosesseihin liittyvä kehitystyö on luonnollinen seuraava askel yhteistyössämme. Meillä on kunnia olla toinen kahdesta ensimmäisestä lentoyhtiöstä, jotka osallistuvat IATA:n sertifiointiohjelmaan”, Järvinen jatkaa.

Lisätietoja CEIV Pharma -ohjelmasta: http://www.iata.org/whatwedo/cargo/pharma/Pages/index.aspx

Finnair Cargo

Finnair Cargo on pohjoismaiden suurin lentorahtiyhtiö, joka kuljettaa 145 000 tonnia rahtia ja postia vuosittain. Finnairin rahtiliiketoiminnan parissa työskentelee yli 300 rahtiliikenteen ammattilaista ja Helsingin lisäksi Finnair Cargolla on rahtikeskus Brysselin kentällä ja kattava GSA-myyntiagenttiverkosto 47 maassa. Finnairin Aasia-strategian mukaisesti Finnair Cargo on erikoistunut Euroopan ja Aasian väliseen liikenteeseen, yhdistäen 13 aasialaista kaupunkia yli 50 kohteeseen Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa.

• Finnair Cargo kuljettaa yli 145 miljoonaa kiloa rahtia vuosittain
• Rahtituotot ovat noin 17% Finnairin kansainvälisten reittien liikevaihdosta
• Rahtikoneella operoitavat kohteet: Bryssel ja Hongkong

Cool to care - Finnair Cargo’s Nordic Pharma Chain tarjoaa luotettavaa kuljetuspalvelua herkästi pilaantuville terveydenhoitoalan tuotteille, jotka vaativat lämpötilakontrolloitua kuljetusta.

Finnair: http://www.finnair.com
Finnair Gallery: http://gallery.finnair.com