• Finnair/

Finnair ja China Southern aloittavat codeshare-yhteistyön, joka tuo viisi uutta kohdetta Finnairin reittiverkostoon

Finnair ja kiinalainen China Southern ovat sopineet codeshare-kumppanuudesta 1. kesäkuuta 2019 alkaen. Uuden yhteistyön myötä Finnairin reittiverkosto Kiinassa kasvaa viidellä uudella kohteella, ja yhteistyö tarjoaa asiakkaille sujuvat jatkoyhteydet Guangzhousta China Southernin lennoilla seuraaviin kaupunkeihin: Changsha (CSX), Chongqing (CKG), Hangzhou (HGH), Nanjing (NKG), Sanya (SYX), Wenzhou (WNZ), Xiamen (XMN) ja Xi´an (XIY). Lisäksi China Southernin koodi CZ lisätään Finnairin lennoille Helsingistä seuraaviin kohteisiin Euroopassa: Amsterdam (AMS), Billund (BLL), Kööpenhamina (CPH), Göteborg (GOT), Lontoo (LHR), Pariisi (CDG), Riika (RIX) ja Tukholma (ARN).

Uudet codeshare-lennot ovat varattavissa 21. toukokuuta 2019 alkaen.

Finnair siirtyi äskettäin Guangzhoun lentoasemalla uuteen terminaaliin. Terminaali 2 on optimoitu ja suunniteltu sujuvaan jatkomatkustukseen, mikä tukee Finnairin ja China Southernin yhteistyötä ja China Southernin tarjoamien Kiinan jatkoyhteyksien hyödyntämistä.

”Kiina on yksi tärkeimmistä markkinoistamme, ja olemme tyytyväisiä voidessamme yhdessä China Southernin kanssa tarjota enemmän kohteita asiakkaillemme ympäri vuoden Guangzhousta muualle Kiinaan”, sanoo Christian Lesjak, Finnairin verkko- ja resurssienhallinnan johtaja. ”Tänä kesänä Finnair lentää jopa 42 viikkovuoroa Kiinaan, mukaan lukien neljä lentoa Guangzhouhon.”

”Yhteistyö Finnairin kanssa on meille merkittävä mahdollisuus, sillä Finnair on yksi maailman johtavista lentoyhtiöistä, jolla on laaja verkosto ja korkea palvelutaso. Yhteistyön avulla laajennamme verkostoamme Pohjoismaihin. Suomi on suosittu matkailu- ja yritysmatkustuskohde, ja olemme iloisia voidessamme tarjota asiakkaillemme mahdollisuutta vierailla Helsingissä ja Suomessa”, sanoo WU Guoxiang, China Southernin kansainvälisten ja yrityssuhteiden johtaja. ”Asiakkaat voivat nauttia kätevistä ja sujuvista jatkoyhteyksistä. Kehitämme yhteistyötä codeshare-kumppaneidemme kanssa tarjotaksemme asiakkaille saumattoman matkakokemuksen.”

Lisätietoa China Southernista
China Southern Airlines on Kiinan suurin lentoyhtiö, jolla on yli 800 lentokonetta ja yli 100 000 työntekijää ympäri maailmaa. China Southern on Aasian suurin ja maailman kolmanneksi suurin lentoyhtiö laivaston koolla laskettuna, ja sillä on vahva turvallisuuskulttuuri. China Southernilla on kotikentät Guangzhoussa ja Pekingissä, ja sen verkosto kattaa koko Kiinan ja yhdistää Aasian Eurooppaan, Amerikkaan, Oseaniaan ja Afrikkaan. China Southernilla on yli 3000 päivittäistä lentoa 224 kohteeseen 40 maassa. China Southern on Skytrax 4-tähden lentoyhtiö, ja se pyrkii tarjoamaan matkustajille saumattoman matkakokemuksen.

www.finnair.fi, www.company.finnair.com
www.twitter.com/Finnair, www.twitter.com/FinnairSuomi