Finnair julkistaa takaisinostotarjouksen tulokset

Finnair Oyj             Pörssitiedote             22.5.2024 klo 17.30

EI LEVITETTÄVÄKSI YHDYSVALLOISSA, YHDYSVALTOIHIN TAI YHDYSVALTOJEN KANSALAISILLE, KUSSAKIN TAPAUKSESSA MUKAAN LUKIEN YHDYSVALTOJEN TERRITORIOT (PUERTO RICO, NEITSYTSAARET, GUAM, AMERIKAN SAMOA, WAKENSAARI JA POHJOIS-MARIAANIT), YHDYSVALTOJEN OSAVALTIOT JA COLUMBIAN LIITTOPIIRI ("YHDYSVALLAT") TAI MISSÄÄN MUUSSA VALTIOSSA, MIHINKÄÄN MUUHUN VALTIOON TAI SELLAISEN VALTION KANSALAISILLE, JOSSA TÄMÄN TIEDOTTEEN TIEDOTTAMINEN, JULKAISEMINEN TAI LEVITTÄMINEN OLISI LAINVASTAISTA.

Finnair Oyj (”Yhtiö”) julkistaa tänään tulokset kaikille Yhtiön 19.5.2025 erääntyvän, luottoluokittamattoman, alun perin 400 miljoonan euron suuruisen, 4,250 %:n kiinteää korkoa kantavan joukkovelkakirjalainansa (ISIN: FI4000507132) lainaosuuksien (”Lainaosuudet”) haltijoille ("Haltijat") tekemäänsä takaisinostotarjoukseen myydä Lainaosuutensa käteistä vastaan 14.5.2024 päivätyssä englanninkielisessä tarjousmuistiossa ("Tarjousmuistio") esitettyjen ehtojen mukaisesti (”Takaisinostotarjous”).

Takaisinostotarjouksen tulokset

Takaisinostotarjouksen päättymisajankohta oli 22.5.2024 klo 16.00. Tarjousajan päättymiseen mennessä Takaisinostotarjouksen mukaisesti Lainaosuuksien haltijoiden pätevästi ostettavaksi tarjoamien Lainaosuuksien määrä oli nimellisarvoltaan yhteensä 320 126 000 euroa.

Olettaen, että Tarjousmuistion mukainen Yhtiön uuden euromääräisen joukkovelkakirjalainan hinnoitteluehto täyttyy, Yhtiö hyväksyy kaikki tällaiset Lainaosuudet ostettavaksi Tarjousmuistion ehtojen mukaisesti.

Lainaosuuksien takaisinostohinta on 1 005 euroa kutakin 1 000 euron Lainaosuutta kohti. Takaisinostettavaksi hyväksytyille Lainaosuuksille maksetaan kertyneet ja maksamattomat korot. Takaisinostotarjouksen selvityspäivä on 24.5.2024. Kaikki Yhtiön ostamat Lainaosuudet tullaan mitätöimään. Lainaosuudet, joita ei osteta Takaisinostotarjouksen mukaisesti, jäävät voimaan.

Seuraavassa taulukossa esitetään eräitä Takaisinostotarjoukseen liittyviä tietoja:

2025 erääntyvä, 4,250 %:n kiinteää korkoa kantava joukkovelkakirjalaina FI4000507132 382 454 000 euroa 320 126 000 euroa 1 005,00 euroa

Lisätietoja on saatavilla Takaisinostotarjouksen järjestäjiltä ja tarjouksen tekijän asiamieheltä.

Takaisinostotarjouksen järjestäjät:

Danske Bank A/S

Puhelin: +45 33 64 88 51

Yhteyshenkilö: Debt Capital Markets

Sähköposti: liabilitymanagement@danskebank.dk

Nordea Bank Abp

Puhelin: +45 6136 0379

Yhteyshenkilö: Nordea Liability Management

Sähköposti: NordeaLiabilityManagement@nordea.com

Mikko Hepokari, Group Treasurer, puh. +358 40 745 4292, mikko.hepokari@finnair.com

Kristian Pullola, CFO, puh. +358 9 818 4960, kristian.pullola@finnair.com

FINNAIR OYJ

Finnair on Aasian, Yhdysvaltojen ja Euroopan väliseen matkustaja- ja rahtiliikenteeseen erikoistunut verkostolentoyhtiö. Lennämme yli sataan kohteeseen Suomessa, Euroopassa, Lähi-idässä, Aasiassa ja Pohjois-Amerikassa. Finnair on ainoa lentoyhtiö, joka operoi lentoja Lappiin vuoden ympäri. Vastuullisuus on Finnairin toiminnan keskiössä – yhtiö aikoo saavuttaa hiilineutraaliuden viimeistään vuoden 2045 loppuun mennessä. Asiakkaat ovat valinneet Finnairin Pohjois-Euroopan parhaaksi lentoyhtiöksi Skytrax-vertailussa 13 kertaa peräkkäin. Finnair on oneworld-allianssin jäsen. Finnair Oyj:n osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä.

Huomautus

Tämä tiedote on laadittu ainoastaan tiedottamistarkoituksessa, eikä sitä tule tulkita tarjoukseksi ostaa tai myydä Yhtiön arvopapereita. Tämän tiedotteen ja siihen liittyvän, Takaisinostotarjousta koskevan materiaalin jakelu voi olla tietyissä valtioissa lain mukaan kiellettyä. Suomen ulkopuolella tämä tiedote ja Takaisinostotarjoukseen liittyvä dokumentaatio voidaan ottaa vastaan ainoastaan soveltuvien poikkeussäännösten tai rajoitusten puitteissa. Henkilöiden, jotka saavat tämän tiedotteen ja tällaisen tarjousdokumentaation haltuunsa, odotetaan hankkivan asianmukaiset tiedot näistä rajoituksista ja noudattavan niitä. Tätä tiedotetta ja tällaista tarjousmateriaalia tai -dokumentaatiota ei saa levittää tai julkaista sellaisissa valtioissa, joissa tämä olisi kyseisen valtion asianomaisen lainsäädännön vastaista tai edellyttäisi muun kuin Suomen lain mukaisia toimia. Erityisesti tätä tiedotetta tai tällaisia tarjousmateriaaleja tai -dokumentaatiota ei saa levittää Yhdysvalloissa, Australiassa, Kanadassa, Hongkongissa, Japanissa, Uudessa-Seelannissa, Singaporessa tai Etelä-Afrikassa. Yhtiöllä tai Takaisinostotarjouksen järjestäjillä tai niiden edustajilla ei ole oikeudellista vastuuta tällaisista rikkomuksista riippumatta siitä, ovatko tällaiset rajoitukset Yhtiön arvopapereihin, kuten Lainaosuuteen, sijoittamista tai sen myymistä harkitsevien tiedossa vai eivät.

Mitään tässä tiedotteessa viitattuja arvopapereita ei ole rekisteröity eikä rekisteröidä Yhdysvaltain vuoden 1933 arvopaperilain (muutoksineen ”Yhdysvaltain Arvopaperilaki”) eikä minkään Yhdysvaltain osavaltion eikä minkään muun oikeudenkäyttöalueen arvopaperilakien mukaisesti, eikä niitä saa tarjota, myydä, pantata tai muutoin siirtää suorasti tai epäsuorasti Yhdysvalloissa tai yhdysvaltalaisien henkilöiden lukuun tai hyväksi (kuten tämä on määritelty Yhdysvaltain Arvopaperilain nojalla annetussa Regulation S -säännöksessä), ellei käytettävissä ole poikkeusta Yhdysvaltain Arvopaperilain tai mahdollisesti sovellettavan Yhdysvaltain osavaltioiden lainsäädännön mukaisesta rekisteröintivelvollisuudesta.

Tämän tiedotteen tai muiden Takaisinostotarjoukseen liittyvien materiaalien sisältämät tiedot on suunnattu ainoastaan sellaisille henkilöille ja sellaisella tavalla, jolloin vuoden 2000 rahoituspalvelu- ja markkinalain, muutoksineen, pykälän 21(1) kohta ei sovellu ja tiedot on suunnattu ainoastaan (a) sijoitusalan ammattilaisille, jotka kuuluvat vuoden 2000 rahoituspalvelu- ja markkinalain (Financial Promotion) määräyksen 2005 (”Määräys”) artiklan 19(5) soveltamisalaan tai (b) henkilöille, jotka kuuluvat Määräyksen artiklan 49(2) (a) - (d) kohdan soveltamisalaan, sekä muille henkilöille, joille tällainen tieto voidaan laillisesti tiedottaa (kaikki sellaiset henkilöt yhdessä ”relevantit henkilöt”). Tämä tiedote suunnataan ainoastaan relevanteille henkilöille. Kenenkään, joka ei ole relevantti henkilö, ei tule toimia tämän tiedotteen, tarjousmuistion tai näiden sisällön perusteella tai luottaa niiden sisältöön.