Finnair lentää ostoliikenteenä Kajaaniin, Kokkolaan, Kemiin, Jyväskylään ja Joensuuhun 28.4.2024 saakka

Eduskunta on myöntänyt rahoituksen viiden maakuntareitin ostoliikenteen jatkokaudelle. Finnair on liikennöinyt ostoliikennettä Kajaanin, Kokkola/Kemin, Jyväskylän ja Joensuun reiteillä viime vuoden lopulta alkaen ja Finnair liikennöi reittejä myös jatkokauden 31.7.2023–28.4.2024. Finnair ei ole palaamassa reiteille kaupallisena toimijana, vaan jatkaa reittien ostoliikenneoperaattorina jatkokauden loppuun saakka.

Reitit lennetään Norran operoimilla ATR 72 -koneilla, joissa on 68/70 matkustajapaikkaa. Jyväskylään, Joensuuhun ja Kajaaniin lennetään kymmenen viikkovuoroa ja Kemin ja Kokkolan lennot lennetään kolmiolentoina 14 kertaa viikossa. Lentojen aikataulut voi tarkistaa Finnairin verkkosivuilta

www.finnair.fi, www.company.finnair.com
www.twitter.com/Finnair, www.twitter.com/FinnairSuomi

Blogi: www.bluewings.finnair.com

Finnair on Aasian, Yhdysvaltojen ja Euroopan väliseen matkustaja- ja rahtiliikenteeseen erikoistunut verkostolentoyhtiö. Finnair on yksi maailman vanhimmista yhä operoivista lentoyhtiöistä ja täyttää 100 vuotta vuonna 2023. Vastuullisuus on Finnairin toiminnan keskiössä – yhtiö aikoo saavuttaa hiilineutraaliuden viimeistään vuoden 2045 loppuun mennessä. Asiakkaat ovat valinneet Finnairin Pohjois-Euroopan parhaaksi lentoyhtiöksi Skytrax-vertailussa 12 kertaa peräkkäin. Finnair on oneworld-allianssin jäsen. Finnair Oyj:n osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä.