Finnair lentää viidelle maakuntakentälle vielä maaliskuun 2021 loppuun asti

Finnair lentää Joensuun, Jyväskylän, Kajaanin, Kemin ja Kokkolan maakuntakentille joitakin viikkovuoroja talvikaudella 2020/2021, joka kestää lokakuun 25. päivästä 2020 maaliskuun 27. päivään 2021. Tämän jälkeen Finnair lopettaa kaupalliset lennot näihin kaupunkeihin. Talvikauden lennot suunnitellaan kustannustehokkaasti niin, että ne mahdollistavat joitain tärkeimpiä yhteyksiä matkailuteollisuuden ja vientiyritysten tarpeisiin.

Tarkemmat lentovuorot ja aikataulut julkaistaan lähiviikkoina osana Finnairin talvikauden tarkistettua liikenneohjelmaa. Osa näiden viiden reitin lennoista lennettäneen kolmiolentoina, mikä mahdollistaa useamman kohteen palvelemisen tehokkaasti yhdellä lennolla.

Finnair joutui huhtikuussa sopeuttamaan lentämistään koronapandemian ja matkustusrajoitusten aiheuttamaan vähentyneeseen kysyntään ja lopetti lennot näihin kaupunkeihin. Kyseiset reitit olivat heikon kysynnän vuoksi silloisillakin vuoromäärillä kannattavuudeltaan haasteellisia jo ennen koronapandemiaa.

”Ymmärrämme lentoyhteyksien merkityksen maakuntien taloudelle, ja pyrimme vastaamaan matkailuteollisuudesta ja vientiyrityksistä tulevaan lentojen kysyntään. Nämä lennot mahdollistavat joitakin yhteyksiä tulevan talvikauden aikana, samalla kun maakuntalentojen tulevaisuutta pohtiva työryhmä etsii vaihtoehtoja alueiden saavutettavuuteen”, sanoo Finnairin myyntijohtaja Mikko Turtiainen. ”Maaliskuun 2021 jälkeen Finnair ei enää tarjoa kaupallisia lentoja näille viidelle kotimaan kentälle.”

Finnair on joutunut karsimaan voimakkaasti liikennettään koronapandemian aiheuttaman kysynnän laskun vuoksi. Yhtiö lentää lokakuussa noin 70-80 lentoa päivässä viimevuotisen yli 350 päivittäisen lennon sijaan ja pyrkii lisäämään lentoja verkostonsa keskeisille reiteille matkustuskysynnän elpymisen tahdissa.

www.finnair.fi, www.company.finnair.com
www.twitter.com/Finnair, www.twitter.com/FinnairSuomi