• Finnair/

Finnair modernisoi lentotuotteiden jakelua Kiinan johtavien matkailutoimijoiden TravelSkyn ja Tongcheng-Elongin kanssa

Finnair ja TravelSky, johtava lentotuotteiden jakeluverkosto Kiinassa, ovat sopineet yhteistyöstä, jossa Finnairin lentotuotetarjonta tuodaan TravelSkyn asiakkaille Kiinassa IATA:n uuden NDC-jakeluteknologian (New Distribution Capability) avulla.

Finnair on ensimmäinen eurooppalainen lentoyhtiö, joka on rakentanut NDC-yhteyden TravelSkyn järjestelmään. Ensimmäinen suora yhteys otettiin käyttöön kesäkuussa 2020 johtavan kiinalaisen online-matkapalvelujen tarjoajan Tongcheng-Elong Holdings Limitedin kanssa. TravelSky-palvelua käyttävien kiinalaisten matkatoimistojen on nyt helppo varata Finnairin lisäpalveluja NDC-yhteyden kautta. Järjestelmän kautta matkatoimistot voivat räätälöidä asiakkaan Finnair-kokemuksen lisäämällä varaukseen esimerkiksi ylimääräistä matkatavaraa tai ennakkoon varattavan aterian.

"Olemme iloisia yhteistyöstä kiinalaisten matkatoimistokumppaneidemme kanssa lentotuotteiden jakelun uudistamiseksi", sanoo Finnairin kaupallinen johtaja Ole Orvér. "NDC:n ja TravelSkyn avulla voimme tarjota kaikki lisäpalvelumme kiinalaisille asiakkaille, jolloin matkatoimistoilla on käytössä laajempi tuotetarjonta ja sen kautta kiinalaisilla asiakkaillamme mahdollisuus räätälöidä oma lentomatkansa."

"Tongcheng-Elong tekee yhteistyötä maailman merkittävien lentoyhtiöiden kanssa tarjotaksemme käyttäjille parempia matkapalveluja ja edistääksemme matkapalvelujen verkkopalvelujen innovaatioita", sanoo Tongcheng-Elongin operatiivinen johtaja Wang Qiang.

Finnair on osa IATA NDC Leaderboard -lentoyhtiöryhmää, joka on sitoutunut edistämään NDC:n käyttöönottoa ja muuttamaan tapaa, jolla matkailualan arvoketju toimii. Finnair nimettiin äskettäin IATA:n korkeimman tason NDC-sertifioimaksi yhtiöksi, ja se tarjoaa nyt kattavat varaus- ja palvelumahdollisuudet NDC-sovellusliittymänsä kautta. Lisätietoja Finnairin NDC-matkasta osoitteessa www.finnair.com/easy .

Kiinalla on edelleen keskeinen rooli Finnairin strategiassa, ja Finnair avasi heinäkuussa uudelleen matkustajalentonsa Shanghaihin. Finnair lentää myös Nanjingiin syys- ja lokakuussa ja toivoo pääsevänsä avaamaan lennot myös muihin Kiinan-kohteisiinsa. Finnair tarjoaa sujuvat yhteydet kymmeniin eurooppalaisiin kohteisiin Helsinki-Vantaan kautta.

TravelSky
TravelSky on johtava tietotekniikan toimittaja Kiinan siviili-ilmailumarkkinoilla. Yritys seuraa kansainvälisten siviili-ilmailumarkkinoiden teknologian kehitystä ja lokalisoi ja soveltaa palveluja Kiinan markkinoille.

TravelSky on ainoa teknologian alan yritys, jolle on myönnetty kaikki korkeimman tason sertifikaatit NDC:lle ja IATA:n One Order –palvelulle. TravelSky yhdistää tärkeimmät ilmailualan tekijät NDC Plus -yhteisön kautta.

Tongcheng-Elong Holdings Limited
Tongcheng-Elong on innovatiivinen markkinajohtaja Kiinan online-matkatoimistoalalla. Yritys syntyi vuonna 2018 Tongcheng Networkin ja eLongin yhdistyttyä ja listattiin samana vuonna Hongkongin pörssiin.

Tongcheng-eLong on sitoutunut rakentamaan yhden luukun verkkomatkailualustan, joka tarjoaa palveluja lippujen varaamisesta majoituksen ja muiden lisäpalveluiden varaamiseen.

Finnair media desk, 358 9 818 4020, comms(a)finnair.com

Finnair: http://www.finnair.com
Finnair Gallery: http://gallery.finnair.com
Finnair Twitterissä: www.twitter.com/FinnairSuomi
Finnair-blogit: https://bluewings.finnair.com/
Finnair Facebookissa: www.facebook.com/finnairsuomi
Finnair-konsernin kotisivu: https://company.finnair.com/fi

Finnair on Aasian ja Euroopan väliseen matkustaja- ja rahtiliikenteeseen erikoistunut verkostolentoyhtiö. Helsingin maantieteellinen sijainti antaa Finnairille kilpailuedun, sillä nopeimmat yhteydet useiden Euroopan kohteiden ja Aasian megakaupunkien välillä kulkevat Suomen yli. Finnair on ainoa pohjoismainen 4 tähden verkostolentoyhtiö Skytrax-luokituksessa ja oneworld-allianssin jäsen. Vuonna 2019 Finnairin liikevaihto oli 3 098 milj. euroa ja matkustajamäärä 14,7 miljoonaa. Finnair Oyj:n osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä.