Finnair myy ja vuokraa takaisin kolme Embraer 190-lentokonetta

Finnair Oyj       Pörssitiedote                               17.12.2014        klo 09.30

Finnair on solminut GOAL German Operating Aircraft Leasing GmbH & Co. KG:n kanssa aiesopimuksen kolmen Embraer 190 -lentokoneen myynnistä ja takaisinvuokrauksesta. Järjestelyn odotetaan toteutuvan maaliskuun 2015 loppuun mennessä. Järjestelyn arvo nykyisillä markkina-arvoilla on noin 55 miljoonaa euroa, eikä sillä toteutuessaan odoteta olevan merkittävää vaikutusta Finnairin vuoden 2015 liiketulokseen.

Järjestelyyn sisältyviä lentokoneita operoi Finnairin osakkuusyhtiö Flybe Finland. Finnairin ja GOAL:n väliset vuokrasopimukset koneista päättyvät keskimäärin kahdeksan vuoden jälkeen. Järjestelyn toteuduttua Finnair edelleenvuokraa lentokoneet Flybe Finlandille.

Järjestelystä saatavat varat käytetään Finnairin lähivuosien laivastoinvestointien rahoittamiseen. Finnair on tilannut yhteensä 19 A350 XWB -lentokonetta.

Finnairin operoimien ja omistamien koneiden lista löytyy kokonaisuudessaan yhtiön internetsivuilta www.finnairgroup.com.

Finnair Media Desk, p. 09 818 4020, comms(a)finnair.com