Finnair osakkeenomistajien nimitystoimikunta

Finnair Oyj       Pörssitiedote  17.10.2014 klo 13.30

Finnairin osakkeenomistajien nimitystoimikuntaan on nimetty seuraavat henkilöt: osastopäällikkö Eero Heliövaara (puheenjohtaja), valtioneuvoston kanslian omistajaohjausosasto; salkunhoitaja Robin Backman, KEVA ja johtaja Per Wennberg, Skagen-rahastot. Lisäksi Finnairin hallituksen puheenjohtaja Klaus Heinemann on nimitystoimikunnan jäsen.

Finnairin vuoden 2013 varsinaisen yhtiökokouksen päätöksen mukaisesti nelijäseninen osakkeenomistajien nimitystoimikunta on pysyvä elin yhtiön hallinnossa. Toimikunnan jäsenet nimetään vuosittain.  Yhtiön osakasluetteloon syyskuun ensimmäisenä arkipäivänä rekisteröidyillä kolmella suurimmalla osakkeenomistajalla on jokaisella oikeus nimetä yksi jäsen toimikuntaan.  Lisäksi toimikunnan jäsenenä toimii Finnairin hallituksen puheenjohtaja.

Nimitystoimikunnan tehtävänä on valmistella ja esitellä yhtiökokoukselle ehdotukset hallituksen jäsenten lukumääräksi, hallituksen jäseniksi sekä heidän palkitsemiseksi. Lisäksi toimikunnan tehtävänä on etsiä hallituksen jäsenten seuraajaehdokkaita.

Nyt valittu nimitystoimikunta toimittaa yhtiön hallitukselle ehdotuksensa varsinaiselle yhtiökokoukselle 31.1.2015 mennessä.

Finnair Media Desk, p. 09 818 4020, comms(a)finnair.com