• Finnair/

Finnair Oyj lunastaa 13.10.2015 liikkeeseen lasketun hybridilainan jäljellä olevan 42,2 miljoonan euron pääoman

Finnair Oyj               Pörssitiedote                23.9.2020 klo 17.15

EI JULKAISTAVAKSI TAI LEVITETTÄVÄKSI, KOKONAAN TAI OSITTAIN, SUORAAN TAI VÄLILLISESTI YHDYSVALLOISSA, AUSTRALIASSA, KANADASSA, HONGKONGISSA, JAPANISSA, UUDESSA-SEELANNISSA, SINGAPORESSA TAI ETELÄ-AFRIKASSA TAI MISSÄÄN MUUSSA VALTIOSSA, JOSSA JULKAISEMINEN TAI LEVITTÄMINEN OLISI LAINVASTAISTA

Finnair Oyj lunastaa takaisin alun perin 200 miljoonan euron hybridilainan (”Hybridilaina 2015”; ISIN: FI4000176300) jäljellä olevan pääoman 42,2 miljoonaa euroa. Hybridilaina 2015 laskettiin liikkeeseen 13.10.2015.

Hybridilaina 2015 lunastetaan takaisin korvaavaa pääomitustapahtumaa (Replacing Capital Event) koskevien lainaehtojen mukaisesti 26.10.2020. Korvaava pääomitustapahtuma oli heinäkuussa 2020 toteutettu merkintäoikeusanti.

Finnair lunasti elokuussa 2020 julkisella ostotarjouksella Hybridilaina 2015:ttä takaisin yhteensä 157,8 miljoonan euron edestä.

Nyt toteutettavan järjestelyn jälkeen yhtiölle jää yksi 200 miljoonan euron hybridilaina, jonka yhtiö laski liikkeeseen 3.9.2020 (”Hybridilaina 2020”; ISIN: FI4000441860). Hybridilaina 2020:llä ei ole eräpäivää, mutta liikkeeseenlaskijalla on oikeus lunastaa se takaisin 3 vuoden kuluttua liikkeeseenlaskupäivästä.

Hybridilaina on oman pääoman ehtoinen joukkovelkakirjalaina, joka on muita velkasitoumuksia heikommassa asemassa. Sitä käsitellään konsernin IFRS-tilinpäätöksessä omana pääomana. Hybridilainan velkakirjanhaltijalla ei ole osakkeenomistajalle kuuluvia oikeuksia, eikä se laimenna osakkeenomistajien omistuksia.

FINNAIR OYJ

Finnair Media Desk, 09 818 4020, comms(a)finnair.com

Finnair on Aasian ja Euroopan väliseen matkustaja- ja rahtiliikenteeseen erikoistunut verkostolentoyhtiö. Helsingin maantieteellinen sijainti antaa Finnairille kilpailuedun, sillä nopeimmat yhteydet useiden Euroopan kohteiden ja Aasian megakaupunkien välillä kulkevat Suomen yli. Finnair on ainoa pohjoismainen 4 tähden verkostolentoyhtiö Skytrax-luokituksessa ja oneworld-allianssin jäsen. Vuonna 2019 Finnairin liikevaihto oli 3 098 milj. euroa ja matkustajamäärä 14,7 miljoonaa. Finnair Oyj:n osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä.