Finnair Oyj:n yhteistilillä olevien yhtiön omien osakkeiden siirto

Finnair Oyj        Pörssitiedote   10.4.2019 klo 9.55

Finnair Oyj:n varsinainen yhtiökokous päätti 20.3.2019, että oikeudet yhtiön yhteistilille jääneisiin, arvo-osuusjärjestelmään kuuluneisiin osakkeisiin ja niihin perustuviin oikeuksiin menetetään. Menettämisseuraamus koski niitä paperimuotoisia osakkeita, joiden kirjaamista arvo-osuusjärjestelmään ei ollut vaadittu ennen asiaa koskevaa yhtiökokouksen päätöstä 20.3.2019 klo 16.30.

Edellä kuvatun mukaisesti toimitettujen kirjaamisvaatimusten käsittelyn jälkeen Finnair Oyj:n haltuun tulleita omia osakkeita oli yhteistilillä 16 651 kappaletta. Tämä on 0,01 prosenttia Finnair Oyj:n osakkeiden kokonaismäärästä ja osakkeisiin liittyvistä äänistä. Yhteistilillä oleviin osakkeisiin on sovellettu osakeyhtiölain nojalla yhtiön omia osakkeita koskevia sääntöjä.

Yhteistilillä olleet osakkeet on 9.4.2019 siirretty Finnairin arvo-osuustilille, minkä seurauksena Finnair Oyj:n omistamien osakkeiden kokonaismäärä ja vastaava äänimäärä on 558 653 osaketta ja ääntä, mikä vastaa 0,44 prosenttia osakkeista ja niihin liittyvistä äänistä.

FINNAIR OYJ

Finnair Media Desk, p. 09 818 4020, comms(a)finnair.com

Finnair on Aasian ja Euroopan väliseen matkustaja- ja rahtiliikenteeseen erikoistunut verkostolentoyhtiö. Helsingin maantieteellinen sijainti antaa Finnairille kilpailuedun, sillä nopeimmat yhteydet useiden Euroopan kohteiden ja Aasian megakaupunkien välillä kulkevat Suomen yli. Finnairin visiona on tarjota matkustajille ainutlaatuinen pohjoismainen kokemus ja missiona on tarjota Helsingin kautta pohjoisen pallonpuoliskon sujuvimmat ja nopeimmat lentoyhteydet sekä kotimarkkinoidensa paras lentoverkosto maailmalle. Finnair on ainoa pohjoismainen 4 tähden verkostolentoyhtiö Skytrax-luokituksessa ja oneworld-allianssin jäsen. Vuonna 2018 Finnairin liikevaihto oli 2 835 milj. euroa ja matkustajamäärä 13.3 miljoonaa. Finnair Oyj:n osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä.