Finnair Oyj on toteuttanut osakkeiden yhdistämisen

Finnair Oyj                          Pörssitiedote                       20.3.2024 klo 22.00

Finnair Oyj ("Finnair" tai "Yhtiö") on tänään 20.3.2024 aiemmin tiedotetun mukaisena yhdistämispäivänä toteuttanut Yhtiön osakkeiden yhdistämisen eli osakkeiden lukumäärän vähentämisen sekä siihen liittyvän maksuttoman suunnatun osakeannin, osakkeiden lunastamisen ja osakkeiden mitätöinnin. Näiden toimenpiteiden jälkeen Yhtiön uusi osakemäärä on 204 811 392 kappaletta. Uusi osakkeiden lukumäärä on tänään 20.3.2024 merkitty Patentti- ja rekisterihallituksen ylläpitämään kaupparekisteriin ja kaupankäynti Yhtiön osakkeiden uudella kokonaismäärällä alkaa torstaina 21.3.2024 uudella ISIN-tunnuksella FI4000567029. Finnairin kaupankäyntitunnus FIA1S säilyy ennallaan.

Finnairin varsinainen yhtiökokous päätti 18.3.2024 Yhtiön osakkeiden yhdistämisestä sekä siihen liittyvästä osakkeiden lunastamisesta siten, että osakkeiden yhdistämisen jälkeen jokaista 100 Yhtiön osaketta vastaa yksi (1) Yhtiön osake. Osakkeiden yhdistämisen toteuttamisen yhteydessä Yhtiön hallitus on tänään päättänyt varsinaisen yhtiökokouksen päättämän maksuttoman suunnatun osakeannin täytäntöönpanosta, jossa Yhtiö on luovuttanut vastikkeetta yhteensä 4 714 922 kappaletta hallussaan ollutta omaa osakettaan siten, että jokaisen arvo-osuustilin, jolla säilytetään Finnairin osakkeita, sisältämien osakkeiden lukumäärästä on tehty jaollinen 100:lla. Vastikkeetta luovutettujen osakkeiden yhteenlaskettu markkina-arvo 20.3.2024 päivän päätöskurssilla oli 140 976,17 euroa.

Suunnatun osakeannin jälkeen Yhtiö on lunastanut vastikkeetta 99 osaketta jokaista 100 Yhtiön osaketta kohden varsinaisen yhtiökokouksen päätöksen mukaisesti. Osakkeiden yhdistämisen yhteydessä lunastetut Yhtiön osakkeet on mitätöity välittömästi. Osakkeiden yhdistämisen jälkeen Finnairilla on hallussaan 354 315 omaa osakettaan.

Osakkeiden yhdistämisen tarkoituksena on osakkeiden kaupankäynnin edellytysten parantaminen yksittäisen osakkeen arvoa kasvattamalla ja osakkeen hinnanmuodostuksen parantaminen. Menettely on kuvattu tarkemmin Finnairin 18.3.2024 julkaisemassa pörssitiedotteessa Yhtiön varsinaisen yhtiökokouksen päätöksistä.

FINNAIR OYJ

Finnair Media Desk, 09 818 4020, comms(a)finnair.com

Finnair on Aasian, Yhdysvaltojen ja Euroopan väliseen matkustaja- ja rahtiliikenteeseen erikoistunut verkostolentoyhtiö. Lennämme yli sataan kohteeseen Suomessa, Euroopassa, Lähi-idässä, Aasiassa ja Pohjois-Amerikassa. Finnair on ainoa lentoyhtiö, joka operoi lentoja Lappiin vuoden ympäri. Vastuullisuus on Finnairin toiminnan keskiössä – yhtiö aikoo saavuttaa hiilineutraaliuden viimeistään vuoden 2045 loppuun mennessä. Asiakkaat ovat valinneet Finnairin Pohjois-Euroopan parhaaksi lentoyhtiöksi Skytrax-vertailussa 13 kertaa peräkkäin. Finnair on oneworld-allianssin jäsen. Finnair Oyj:n osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä.