Finnair Oyj suuntaa maksuttoman osakeannin yhtiölle itselleen

Finnair Oyj            Pörssitiedote           24.11.2023 klo 14.50

Finnair Oyj:n hallitus on ylimääräisen yhtiökokouksen 27.10.2023 myöntämän osakeantivaltuutuksen nojalla päättänyt 60 000 000 uuden osakkeen antamisesta yhtiölle itselleen vastikkeetta. Yhtiölle liikkeeseen laskettavat osakkeet tullaan käyttämään yhtiön aiemmin ilmoittamien kannustinjärjestelmien mukaisten palkkioiden maksamiseen.

Yhtiön osakkeiden kokonaislukumäärä on liikkeeseenlaskun jälkeen 20 481 139 267 osaketta, joista 60 399 303 osaketta on yhtiön hallussa.

Uudet osakkeet merkitään kaupparekisteriin arviolta 28.11.2023, minkä jälkeen yhtiö viipymättä hakee uusien osakkeiden ottamista kaupankäynnin kohteeksi Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalle yhdessä yhtiön olemassa olevien osakkeiden kanssa.

FINNAIR OYJ

Finnair Media Desk, 09 818 4020, comms(a)finnair.com

Finnair on Aasian, Yhdysvaltojen ja Euroopan väliseen matkustaja- ja rahtiliikenteeseen erikoistunut verkostolentoyhtiö. Finnair on yksi maailman vanhimmista yhä operoivista lentoyhtiöistä ja täyttää 100 vuotta vuonna 2023. Vastuullisuus on Finnairin toiminnan keskiössä – yhtiö aikoo saavuttaa hiilineutraaliuden viimeistään vuoden 2045 loppuun mennessä. Asiakkaat ovat valinneet Finnairin Pohjois-Euroopan parhaaksi lentoyhtiöksi Skytrax-vertailussa 13 kertaa peräkkäin. Finnair on oneworld-allianssin jäsen. Finnair Oyj:n osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä.