Finnair peruu lentoja Yhdysvaltoihin ja Delhiin

Finnair peruu kaikki lentonsa Yhdysvaltoihin 19.3.-12.4.2020 väliseltä ajalta Yhdysvaltain viranomaisten asettamien matkustusrajoitusten vuoksi. Finnair peruu myös lentonsa Delhiin 15.3.-14.4. Intian viranomaisten asettamien uusien viisumivaatimusten vuoksi.

Finnair lentää New Yorkiin ja takaisin 18.3. asti, jotta Yhdysvalloissa olevia asiakkaita saadaan tuotua kotiin.  Helsingistä Los Angelesiin Finnair lentää vielä sunnuntaina 15.3. ja Miamiin tänään 12.3.2020. Finnair noudattaa Yhdysvaltoihin suuntautuvilla lennoilla Yhdysvaltojen asettamia matkustusrajoitteita rajoitteiden voimaantulohetkestä alkaen.

Finnair jatkaa koronavirustilanteen vaikutusten arviointia verkostoonsa. Koska Yhdysvaltain ja Delhin lentojen peruminen vähentää vaihtomatkustajien määrää, on odotettavissa muutoksia myös Finnairin Euroopan lentoihin. Finnair viestii muutoksista heti kun päätökset on tehty.

Asiakkaat, joilla on varaus nyt perutuille lennoille, saavat Finnairilta viestin lennon perumisesta. Asiakkaat voivat sitten saada lipun hinnan takaisin tai siirtää matkaansa ottamalla yhteyttä Finnairin asiakaspalveluun.

Suuresta lentojen perumismäärästä johtuen Finnairin asiakaspalvelu on tällä hetkellä hyvin ruuhkautunut, joten asiakkaiden, joiden varaus ei ole lähipäivinä, kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluun myöhemmin välttyäkseen pitkältä jonotusajalta.

Koronavirustilanteen aiheuttaman epävarmuuden vuoksi Finnair tarjoaa kaikille asiakkaille, joilla on ennen 30.4. varattu Finnairin lento, mahdollisuuden muuttaa matkustuspäiväänsä joustavasti 30.11.2020 asti.

www.finnair.fi, www.company.finnair.com
www.twitter.com/Finnair, www.twitter.com/FinnairSuomi