Finnair ryhtyy tarjoamaan edullista koronatestausta lentoaseman lähellä

Useat EU-maat edellyttävät matkustajilta negatiivista koronatestitulosta maahantulon edellytyksenä. Finnair tuo markkinoille 65 euroa maksavan pika-antigeenitestin, joka hinnoittelun puolesta mahdollistaa matkalle lähtemisen yhä useammalle. Testauksen suorittaa Finnair Terveyspalvelut ja se on saatavilla 4.8. alkaen Finnairin pääkonttorissa lentoaseman läheisyydessä Vantaalla osoitteessa Tietotie 9.

Testin voi 30.7. alkaen varata netissä osoitteessa finnairtest.mbooking.fi. Varauksen voi tehdä suomalaisella henkilötunnuksella tai jos sellaista ei ole, syntymäajalla. Testin tuloksen ja englanninkielisen todistuksen saa digitaalisesti kahden tunnin sisällä, ja testitulos siirtyy myös Omakantaan.

“Ennakkotestaus on monissa maissa terveysturvallisen matkustuksen edellytys, joten sen on oltava saavutettavaa ja kohtuullisen hintaista kaikille, jotka haluavat matkustaa. Finnairin uusi pika-antigeenitestauspalvelu sujuvoittaa matkalle lähtöä. Yhä useampi maa hyväksyy pika-antigeenitestauksen. Tavoitteenamme on lähiaikoina myös lisätä testauspaikkoja Suomessa,” sanoo Finnairin turvallisuusjohtaja Kaarlo Karvonen.

Pika-antigeenitesti käy useimpiin EU- ja Schengen-maihin ja sen analytiikka on nopeasti saatavilla, mikä sujuvoittaa matkalle lähdön suunnittelua. Eri maiden maahantulovaatimukset voi tarkistaa Finnairin sivuilla olevasta matkustusrajoituskartasta tai maiden viranomaisten nettisivuilta. Jotkut maat hyväksyvät ennakkotestaukseen vain PCR-testin, jota Finnair ei toistaiseksi tarjoa. PCR-testituloksen voi hankkia esimerkiksi Finnairin kumppanilta Terveystalolta tai muulta terveystoimijalta.

Lisätietoja palvelusta julkaistaan Finnairin nettisivuilla.

www.finnair.fi, www.company.finnair.com
www.twitter.com/Finnair, www.twitter.com/FinnairSuomi

Blogi: www.bluewings.finnair.com

Finnair on Aasian ja Euroopan väliseen matkustaja- ja rahtiliikenteeseen erikoistunut verkostolentoyhtiö. Helsingin maantieteellinen sijainti antaa Finnairille kilpailuedun, sillä nopeimmat yhteydet useiden Euroopan kohteiden ja Aasian megakaupunkien välillä kulkevat Suomen yli. Vastuullisuus on Finnairin toiminnan keskiössä – yhtiö aikoo puolittaa nettopäästönsä vuoden 2025 loppuun mennessä vuoden 2019 tasosta, ja saavuttaa hiilineutraaliuden viimeistään vuoden 2045 loppuun mennessä. Finnair on oneworld-allianssin jäsen. Finnair Oyj:n osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä.