Finnair solmi myynti- ja takaisinvuokraussopimuksen yhdestä omistamastaan A350-lentokoneesta

Finnair Oyj        Sijoittajauutinen          17.12.2020 klo 9.00

Finnair on osana uudelleenrakennusohjelmaansa tehnyt myynti- ja takaisinvuokraussopimuksen yhdestä omistamastaan A350-lentokoneesta. Järjestelyssä Incline B Aviation Limited Partnership toimi vuokranantajan takaajana ja BBAM Aviation Services Limited järjestelijänä. Finnair myi huhtikuussa 2019 vastaanottamansa Airbus A350 -lentokoneen ja takaisinvuokrasi sen käyttöönsä. Vuokrakausi on 12 vuotta, ja siihen liittyy lisäksi jatko-optioita.

Järjestelyllä ei ole Finnairin vuoden 2020 neljännen vuosineljänneksen liiketulokseen merkittävää vaikutusta. Sillä on kuitenkin Finnairille välitön yli 100 miljoonan euron positiivinen kassavaikutus.

Finnair on tilannut yhteensä 19 Airbus A350-900 XWB -lentokonetta Airbusilta, ja se on vastaanottanut niistä 16 (viimeisin vastaanotettu 1.9.2020).

Finnairin operoimien ja/tai omistamien koneiden luettelo löytyy yhtiön internetsivuilta https://www.finnair.com/fi/fi/flights/fleet ja neljännesvuosittain päivitettynä yhtiön taloudellisista katsauksista.

Finnair media desk, 358 9 818 4020, comms(a)finnair.com

Finnair on Aasian ja Euroopan väliseen matkustaja- ja rahtiliikenteeseen erikoistunut verkostolentoyhtiö. Helsingin maantieteellinen sijainti antaa Finnairille kilpailuedun, sillä nopeimmat yhteydet useiden Euroopan kohteiden ja Aasian megakaupunkien välillä kulkevat Suomen yli. Finnair on ainoa pohjoismainen 4 tähden verkostolentoyhtiö Skytrax-luokituksessa ja oneworld-allianssin jäsen. Vuonna 2019 Finnairin liikevaihto oli 3 098 milj. euroa ja matkustajamäärä 14,7 miljoonaa. Finnair Oyj:n osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä.