Finnair Travel Retailin myymälätoiminnot siirtyvät World Duty Free Groupille

Finnairin tytäryhtiö Finnair Travel Retail myy Helsinki-Vantaan lentoaseman myymälänsä World Duty Free Groupin suomalaiselle tytäryhtiölle, World Duty Free Helsinki Oy:lle. Kaupan odotetaan toteutuvan kuluvan vuoden neljännen neljänneksen aikana.

Kaupalla on toteutuessaan noin 13 miljoonan euron positiivinen vaikutus Finnairin vuoden 2014 tulokseen ennen veroja. Kaupan myötä noin 60 työntekijää siirtyy World Duty Free Groupin suomalaisen tytäryhtiön palvelukseen nykyisin sopimusehdoin.

"Myymälätoimintojen myynti on osa Finnairin rakennemuutosta, jonka myötä Finnair keskittyy ydinliiketoimintaansa. World Duty Free on maailmanluokan toimija, jonka ydinosaamista on lentoasemalla tapahtuva tax-free-myynti. Yhtiö tarjoaa myös hyvän kodin osaavalle ja kokeneelle henkilöstöllämme, joka siirtyy kaupan myötä World Duty Free Groupin palvelukseen", toteaa Finnairin kaupallinen johtaja Allister Paterson.

Finnair Travel Retail Oy on vastannut Finnair Tax-Free Shopista Helsinki-Vantaan lentoasemalla sekä inflight ja pre-order-myynnistä Finnairin lennoilla. Finnair Travel Retail Oy:n palveluksessa on tällä hetkellä noin 70 työntekijää. Nyt sovittu kauppa ei koske lentokoneissa tapahtuvaa myyntiä.

World Duty Free Group ilmoitti marraskuussa 2013 Finavian kanssa 11 myymälän avaamisesta Helsinki-Vantaan lentoasemalla. World Duty Free Groupilla on vahva kansainvälinen kokemus lentoasemaympäristössä tapahtuvasta tax-free- ja vähittäismyynnistä. Yritys toimii yli sadalla lentoasemalla 21 eri maassa. Konsernin emoyhtiö on listattu Milanon pörssiin.

FINNAIR OYJ

Finnair Media Desk, 09 818 4020, comms(a)finnair.com