Finnair uudistaa Embraer-lentokoneidensa matkustamot

Finnair uudistaa Embraer-lentokoneidensa matkustamot lähivuosina. Uudistuksen myötä Embraer-laivasto saa raikkaan ja kutsuvan värimaailman, jossa on tuttuja elementtejä aikaisemmin uudistetuista Finnairin kaukolentojen lentokonematkustamoista.

“Halumme lisätä matkustamisen mukavuutta ja tarjota asiakkaillemme laadukkaan matkustuskokemuksen koko reittiverkostossamme”, sanoo Finnairin kaupallinen johtaja Ole Orvér. ”Tuomme Embraer-koneisiin samaa tunnelmaa, kuin mitä olemme käyttäneet aikaisemmin uudistetussa Airbus-laajarunkolaivastossamme”.

Uudistus toteutetaan vuosien 2024-2025 aikana. Ensimmäiset uudistetut koneet on tarkoitus saada liikenteeseen loppuvuonna 2024.

Embraer-suihkumoottorikoneilla lennetään Finnairin kohteisiin kotimassa ja Euroopassa. Uudistettavissa Embraer-koneissa on 100 matkustajapaikkaa ja niitä on Finnairin laivastossa kaikkiaan 12. Embraer-koneilla lennättäviä Finnairin lentoja operoi Nordic Regional Airlines.

Finnair media desk, 358 9 818 4020, comms(a)finnair.com

Finnair: http://www.finnair.com
Finnair Gallery: http://gallery.finnair.com
Finnair Blue Wings: https://www.finnair.com/fi-fi/bluewings

Finnair Twitterissä: www.twitter.com/FinnairSuomi
Finnair Facebookissa: www.facebook.com/finnairsuomi
Finnair-konsernin kotisivu: https://company.finnair.com/fi

Finnair on Aasian, Yhdysvaltojen ja Euroopan väliseen matkustaja- ja rahtiliikenteeseen erikoistunut verkostolentoyhtiö. Finnair on yksi maailman vanhimmista yhä operoivista lentoyhtiöistä ja täyttää 100 vuotta vuonna 2023. Vastuullisuus on Finnairin toiminnan keskiössä – yhtiö aikoo saavuttaa hiilineutraaliuden viimeistään vuoden 2045 loppuun mennessä. Asiakkaat ovat valinneet Finnairin Pohjois-Euroopan parhaaksi lentoyhtiöksi Skytrax-vertailussa 13 kertaa peräkkäin. Finnair on oneworld-allianssin jäsen. Finnair Oyj:n osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä.