Finnair vahvistaa asiakas- ja tuottokeskeisyyttä johtoryhmänimityksillä

Finnair Oyj                         Pörssitiedote                       10.9.2024 klo 9.30

Finnair on nimittänyt Simon Largen (BA) tuotteesta ja asiakkaista vastaavaksi Chief Customer Officeriksi 1.10.2024 ja Christine Rovellin (MBA) tuotoista vastaavaksi Chief Revenue Officeriksi 10.9.2024 alkaen. Finnairin nykyinen kaupallinen johtaja Ole Orvér jättää yhtiön johtoryhmän ja toimii johdon neuvonantajana 31.12.2024 asti.

Simon Large johtaa Finnairin uutta Customer Experience, Loyalty and Marketing -yksikköä ja vastaa Finnairin tuotetarjonnasta, Finnair Plus -kanta-asiakkuusohjelmasta, markkinoinnista ja brändistä, globaalista myynnistä, osasta asiakaspalvelutoiminnoista sekä Aurinkomatkojen valmismatkaliiketoiminnasta.

Christine Rovelli johtaa uutta Network, Fleet and Sustainability -yksikköä ja vastaa Finnairin laivastosta, verkostosta, tuottojen hallinnasta ja hinnoittelusta, alliansseista ja lentoyhtiökumppanuuksista sekä vastuullisuustoiminnoista.

"Finnair on selvinnyt kaksoiskriisistä vahvana lentoyhtiönä, ja entistä vahvempi keskittyminen asiakkaisiin ja liikevaihtoon vie meidät seuraavaan vaiheeseen Finnairin 100-vuotisessa historiassa", sanoo Finnairin toimitusjohtaja Turkka Kuusisto. "Toivotan Simonin lämpimästi tervetulleeksi uuteen rooliin Finnair-perheessä, ja toivotan hänelle ja Christinelle mitä parhainta menestystä heidän uusissa tehtävissään. Terävä fokus asiakkaiden tarpeiden ymmärtämiseen ja niihin vastaamiseen sekä tuottopotentiaalimme optimaaliseen hyödyntämiseen kaikissa tilanteissa tukee arvonmuodostusta niin asiakkaille kuin osakkeenomistajillemme.”

"Haluan myös kiittää Ole Orvéria hänen omistautuneesta työstään kaupallisen tarjontamme edistämiseksi vuosina, joita on leimannut COVID-19-pandemia ja Venäjän ilmatilan sulkeminen, ja toivotan hänelle kaikkea hyvää hänen seuraavissa haasteissaan", Kuusisto jatkaa.

Finnair on myös nimittänyt yhtiön operatiivisen johtajan Jaakko Schildtin toimitusjohtajan sijaiseksi ja tietohallintojohtaja Antti Kleemolan digitaaliseksi johtajaksi (Chief Digital Officer). Samalla Finnairin strategiatoiminto siirtyy talousjohtaja Kristian Pullolan alaisuuteen. Nämä muutokset tulevat voimaan 10.9.2024 ja vahvistavat johtoryhmän jäsenten vastuita Finnairin strategian toteuttamisessa.

Christine Rovelli toimii tällä hetkellä Finnairin strategiasta ja laivastosta vastaavana johtajana Finnairin johtoryhmässä. Hän on työskennellyt johtotehtävissä Finnairissa vuodesta 2012 lähtien, ja sitä ennen teki uran investointipankeissa. Simon Large on toiminut Finnairin hallituksen jäsenenä vuodesta 2022, ja on tehnyt pitkän uran johtotehtävissä Cathay Pacific -lentoyhtiössä. Hän jättää paikkansa Finnairin hallituksessa 30.9.2024.

FINNAIR OYJ

Finnair Media Desk, 09 818 4020, comms(a)finnair.com

Finnair on Aasian, Lähi-idän, Yhdysvaltojen ja Euroopan väliseen matkustaja- ja rahtiliikenteeseen erikoistunut verkostolentoyhtiö. Finnair on ainoa lentoyhtiö, joka operoi lentoja Lappiin vuoden ympäri. Asiakkaat ovat valinneet Finnairin Pohjois-Euroopan parhaaksi lentoyhtiöksi Skytrax-vertailussa 14 kertaa peräkkäin. Finnair on oneworld-allianssin jäsen. Finnair Oyj:n osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä.