Finnair vuokraa A320-koneen miehistöineen DAT:lta kiireisen kesäkauden ajaksi

Finnair vuokraa A320-koneen ja miehistön DAT-lentoyhtiöltä kiireisen kesäkauden ajaksi ajalle 20.6.-29.10.2022. Kone lentää tiettyjä vuoroja Finnairin Kööpenhaminan reitillä kesäkuussa, ja se operoi Finnairin Lissabonin reittiä heinä-lokakuussa. Kone lentää myös yhden päivittäisen vuoron Finnairin Oulun reiteillä heinä-lokakuussa.

Vuokrakoneen ohjaamo- ja matkustamomiehistö tulevat DAT:lta, ja lentojen palvelukonsepti on Finnairin.

”Me haluamme varmistaa sujuvat ja luotettavat lennot vilkkaan kesäkauden aikana”, sanoo Finnairin kaupallinen johtaja Ole Orvér. ”Koko Suomessa oleva lentävä henkilökuntamme on kutsuttu takaisin töihin, ja DAT-yhteistyö täydentää omia resurssejamme.”

Asiakkaat, joilla on varaus lennoille, jotka DAT tulee lentämään, saavat Finnairilta viestin muutoksesta. Jos asiakkaat haluavat tehdä muutoksia varaukseensa tämän johdosta, heitä pyydetään ottamaan yhteys Finnairin asiakaspalveluun.

DAT on tanskalainen lentoyhtiö, joka operoi alueellisia reittejä Tanskassa, Norjassa, Italiassa, Saksassa ja Suomessa. Yhtiö tarjoaa myös charter-lentoja ja vuokraa koneita miehistöineen (ns. ACMI (Aircraft, Crew, Maintenance and Insurance)-palvelu).

Finnair media desk, 358 9 818 4020, comms(a)finnair.com

Finnair: http://www.finnair.com
Finnair Gallery: http://gallery.finnair.com
Finnair Blue Wings: https://www.finnair.com/fi-fi/bluewings

Finnair Twitterissä: www.twitter.com/FinnairSuomi
Finnair Facebookissa: www.facebook.com/finnairsuomi
Finnair-konsernin kotisivu: https://company.finnair.com/fi

Finnair on Aasian, Yhdysvaltojen ja Euroopan väliseen matkustaja- ja rahtiliikenteeseen erikoistunut verkostolentoyhtiö. Vastuullisuus on Finnairin toiminnan keskiössä – yhtiö aikoo puolittaa nettopäästönsä vuoden 2025 loppuun mennessä vuoden 2019 tasosta, ja saavuttaa hiilineutraaliuden viimeistään vuoden 2045 loppuun mennessä. Finnair on oneworld-allianssin jäsen. Finnair Oyj:n osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä.