Finnair yhteistyöhön Michelin-tähdellä palkitun keittiöpäällikön DeAille Tamin kanssa

Finnair tuo yhteistyössä kiinalaisen keittiöpäällikkö DeAille Tamin kanssa moderneja kiinalaisia ​​makuja business-luokan asiakkailleen, jotka matkustavat Finnairin reiteillä Kiinasta Helsinkiin. Keittiöpäällikkö Tamin luomia ateriakokonaisuuksia tarjoillaan Finnairin business-luokassa kaikilla kaukolennoilla Kiinasta Helsinkiin 5. joulukuuta 2019 alkaen.

DeAille Tam on Hongkongissa syntynyt palkittu keittiöpäällikkö, joka on työskennellyt huippuravintoloissa kolmella mantereella. Hän sai ensimmäisenä naisena Kiinassa arvostetun Michelin-­tähden vuonna 2018. Keittiömestari Tam on tehnyt yhteistyötä useiden kansainvälisten brändien kanssa.

Finnairin business-luokan asiakkaille Tam on luonut modernin, kiinalaisen keittiön inspiroiman menun, jossa itä kohtaa lännen herkullisessa muodossa.

"Yksi intohimoistani on tuoda kiinalaista ​​ruokakulttuuria laajemmalle yleisölle", keittiömestari DeAille Tam sanoo. ”Haluan tuottaa unohtumattomia ruokaelämyksiä, ja mielestäni lentokone on täydellinen paikka tähän.”

"Olemme innoissamme saadessamme tarjota asiakkaillemme Tamin luomia moderneja kiinalaisia makuja ", sanoo Maarit Keränen, joka vastaa Finnairin lento-, ruoka- ja juomakonsepteista. "Signature Chef -ohjelma kunnioittaa tärkeimpien avainmarkkinoidemme ruokakulttuuria, ja olemme ylpeitä siitä, että Tamin menu on osa asiakaskokemustamme."

Ensimmäinen menu sisältää alku- ja pääruoan:

*Marinoituja rapuja ja tomaattihyytelöä, herneitä, rapeita tarolastuja ja valkosipulikastiketta

*Häränpihvi sekä mustapippurihilloketta, hunajaa, pikkelöityä kiinanpippuria, bataattia ja vesikrassilientä

Finnair aloitti Signature Chef -ohjelmansa vuonna 2013, ja on siitä lähtien tehnyt yhteistyötä useiden maineikkaiden keittiöpäälliköiden kanssa. Ohjelmassa on ollut mukana nimekkäitä keittiöpäälliköitä Suomesta, Japanista, Kiinasta, Koreasta ja Yhdysvalloista.

Kuvia DeAille Tamista ja uudesta Finnairin nimikkomenusta: https://bit.ly/344Q7Hc

Finnair lentää tällä hetkellä seitsemälle lentokentälle Kiinassa: Pekingissä sekä Capitalin että Daxingin kentille, Shanghaihin, Nanjingiin, Kantoniin, Xiániin ja Hongkongiin.

www.finnair.fi, www.company.finnair.com
www.twitter.com/Finnair, www.twitter.com/FinnairSuomi