Finnairin 200 miljoonan euron matkustamouudistus on valmis

Kyseessä on yksi Finnairin merkittävimmistä investoinneista asiakaskokemukseen.

Finnair on saattanut onnistuneesti päätökseen 200 miljoonan euron arvoisen matkustamouudistuksen, jonka myötä kaikkien Finnairin kaukoliikennekoneiden matkustamot on nyt uusittu.

Matkustamouudistuksessa businessluokka uudistettiin täysin, economyluokan istuimet päivitettiin, ja koneisiin tehtiin upouusi premium economy -matkustusluokka.

Uusi matkustamo esiteltiin vuonna 2022, ja kahdessa vuodessa uudet matkustamot on asennettu Finnairin kaikkiin kaukoliikennekoneisiin. Asiakkaat voivat nyt nauttia yhtenäisestä kokemuksesta kaikilla Finnairin kaukoliikennereiteillä Helsingin ja Yhdysvaltojen, Lähi-idän ja Aasian välillä.

"On hienoa, että olemme saaneet palkitun kaukoliikennematkustamojen uudistuksen valmiiksi vain kahdessa vuodessa", sanoo Finnairin kaupallinen johtaja Ole Orvér.

"Asiakkaiden palaute uudesta businessluokan istuimesta ja premium economy -matkustamostamme on ollut erinomaista.”

"Asiakkaamme arvostavat johdonmukaisuutta ja luotettavuutta, joten yhtenäisen matkustamokonseptin tarjoaminen on valtava askel asiakaskokemuksen parantamisessa, ja tämä näkyy myös asiakastyytyväisyydessä."

Uusi matkustamo on voittanut useita alan palkintoja. Onboard Hospitality nimesi uuden kaukoliikennekokemuksen "Cabin Concept of the Year" -voittajaksi ja APEX "Best Cabin Innovation" -voittajaksi. Tämän lisäksi uusi matkustamo voitti Yacht and Aviation Awards -kilpailussa ”Best Cabin (First & Business Class)” -tittelin. Uusittu matkustamo on saanut tunnustusta lisäksi Crystal Cabin Awards -kilpailun tuomareilta sekä kansainväliseltä ilmailualan arviointiorganisaatio Skytraxilta.

Finnair oli yhdessä Collins Aerospacen kanssa kehitetyn uuden businessluokan istuinkonseptin ensimmäinen asiakas.

Täysin uudenlainen lounge-istuin mahdollistaa monet eri istuma- ja nukkuma-asennot.

Matkustamo on saanut inspiraationsa Finnairin pohjoismaisesta muotoilukielestä ja lämpimästä, tummasta ja rauhoittavasta värimaailmasta, joka noudattelee Finnairin loungejen värimaailmaa ja muotoilua Helsinki-Vantaan lentoasemalla.

Finnair jatkaa investointeja asiakaskokemukseen ja on ilmoittanut uudistavansa Embraer E190 -koneidensa matkustamot. Finnair avaa pian myös uuden suuremman loungen Helsinki-Vantaan lentoaseman Schengen-alueelle businessluokan asiakkaille ja Finnair Plus -tasojäsenille. Lounge-sisäänpääsy on saatavilla kaikille Finnairin asiakkaille myös lisäpalveluna.

Lue lisää Finnairin asiakaskokemuksen parannuksista osoitteessa finnair.com.

www.finnair.fi, www.company.finnair.com
www.twitter.com/Finnair, www.twitter.com/FinnairSuomi