Finnairin Guangzhoun reitistä ympärivuotinen ensi talvikaudesta lähtien

Finnair lentää ensi talvikaudesta lähtien Kiinan Guangzhouhun (Kantoniin) ympäri vuoden. Vuonna 2016 avattu Guangzhoun reitti on tähän asti lennetty kesäkauden reittinä neljästi viikossa. Talvikaudella 2019/2020 Finnair lentää Guangzhoun ja Helsingin välillä kahdesti viikossa. Reitti operoidaan kesästä 2019 lähtien uusilla A350-koneilla, jotka tuovat lisää matkustaja- ja rahtikapasiteettia reitille.

”Tämä on looginen askel Aasian strategiassamme”, sanoo Finnairin verkostonsuunnittelusta vastaava johtaja Christian Lesjak. ”Matkustus Finnairin Kiinan kohteiden ja Euroopan välillä kasvaa, ja ympärivuotinen reitti palvelee sekä matkustaja- että rahtiliikenteen tarpeita.”

Finnair siirtyy samalla Guangzhoun lentokentän terminaali 2:een, joka on suunniteltu tukemaan joustavaa jatkomatkustusta. Finnair työstää myös code share -yhteistyösopimusta China Southernin kanssa, joka tarjoaa laajat yhteydet Guangzhousta muualle Kiinaan.

Finnair lentää Kiinassa seitsemään kohteeseen: Pekingiin, Shanghaihin, Chongqingiin, Guangzhouhun, Nanjingiin, Xianiin sekä Hongkongiin. Kesällä 2019 Finnair lentää Kiinaan ennätysmäärän lentoja, jopa 42 lentoa viikossa.

www.finnair.fi, www.company.finnair.com
www.twitter.com/Finnair, www.twitter.com/FinnairSuomi