Finnairin osakkeenomistajien nimitystoimikunnan kokoonpano

Finnair Oyj                         Pörssitiedote                       11.9.2019 klo 16.30

Finnairin osakkeenomistajien nimitystoimikuntaan on nimetty seuraavat henkilöt: finanssineuvos Minna Pajumaa, valtioneuvoston kanslia, omistajaohjausosasto; sijoitusjohtaja Timo Sallinen, Varma keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö; ja Mikael Etola, Etola Oy:n toimitusjohtaja. Lisäksi nimitystoimikuntaan kuuluu Finnairin hallituksen puheenjohtaja Jouko Karvinen.

Finnairin vuoden 2013 varsinaisen yhtiökokouksen päätöksen mukaisesti nelijäseninen osakkeenomistajien nimitystoimikunta on pysyvä elin yhtiön hallinnossa. Toimikunnan kokoonpanoa ja toimintaa on kuvattu tarkemmin Finnairin internetsivuilla https://investors.finnair.com/fi/governance.

Nyt valittu nimitystoimikunta toimittaa 31.1.2020 mennessä yhtiön hallitukselle ehdotuksensa esitettäväksi varsinaisessa yhtiökokouksessa.

Finnair Media Desk, p. 09 818 4020, comms(a)finnair.com

Finnair on Aasian ja Euroopan väliseen matkustaja- ja rahtiliikenteeseen erikoistunut verkostolentoyhtiö. Helsingin maantieteellinen sijainti antaa Finnairille kilpailuedun, sillä nopeimmat yhteydet useiden Euroopan kohteiden ja Aasian megakaupunkien välillä kulkevat Suomen yli. Finnairin visiona on tarjota matkustajille ainutlaatuinen pohjoismainen kokemus ja missiona on tarjota Helsingin kautta pohjoisen pallonpuoliskon sujuvimmat ja nopeimmat lentoyhteydet sekä kotimarkkinoidensa paras lentoverkosto maailmalle. Finnair on ainoa pohjoismainen 4 tähden verkostolentoyhtiö Skytrax-luokituksessa ja oneworld-allianssin jäsen. Vuonna 2018 Finnairin liikevaihto oli 2 849,7 milj. euroa ja matkustajamäärä 13,3 miljoonaa. Finnair Oyj:n osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä.