Finnairin osakkeenomistajien nimitystoimikunnan kokoonpano

Finnair Oyj                         Pörssitiedote                      14.6.2023 klo 12.00

Finnairin osakkeenomistajien nimitystoimikuntaan on nimetty seuraavat henkilöt: osastopäällikkö ja ylijohtaja Kimmo Viertola, valtioneuvoston kanslia, omistajaohjausosasto; sijoitusjohtaja Timo Sallinen, Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma; ja sijoitusjohtaja Hanna Hiidenpalo, Keskinäinen Työeläkevakuutusyhtiö Elo.

Finnairin vuoden 2023 varsinaisen yhtiökokouksen päätöksen mukaisesti osakkeenomistajien nimitystoimikunta on pysyvä elin yhtiön hallinnossa ja se koostuu kolmesta vuosittain nimettävästä jäsenestä. Toimikunnan kokoonpanoa ja toimintaa on kuvattu tarkemmin Finnairin internetsivuilla https://investors.finnair.com/fi/governance.

Nyt valittu nimitystoimikunta toimittaa 31.1.2024 mennessä yhtiön hallitukselle ehdotuksensa esitettäväksi varsinaisessa yhtiökokouksessa.

FINNAIR OYJ

Finnair Media Desk, 09 818 4020, comms(a)finnair.com

Finnair on Aasian, Yhdysvaltojen ja Euroopan väliseen matkustaja- ja rahtiliikenteeseen erikoistunut verkostolentoyhtiö. Finnair on yksi maailman vanhimmista yhä operoivista lentoyhtiöistä ja täyttää 100 vuotta vuonna 2023. Vastuullisuus on Finnairin toiminnan keskiössä – yhtiö aikoo saavuttaa hiilineutraaliuden viimeistään vuoden 2045 loppuun mennessä. Asiakkaat ovat valinneet Finnairin Pohjois-Euroopan parhaaksi lentoyhtiöksi Skytrax-vertailussa 12 kertaa peräkkäin. Finnair on oneworld-allianssin jäsen. Finnair Oyj:n osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä.