Finnairin varsinainen yhtiökokous 18.3.2020 peruutetaan. Uusi kokous järjestetään myöhemmin ilmoitettavana ajankohtana

Finnair Oyj               Pörssitiedote                17.3.2030 klo 12.30

Finnair on koronavirustilanteen vuoksi päättänyt peruuttaa varsinaisen yhtiökokouksensa 2020, joka oli tarkoitus järjestää 18.3.2020. Näin ollen se järjestetään myöhemmin ilmoitettavana ajankohtana.

Suomen hallitus tiedotti 16.3.2020, että julkiset kokoontumiset rajoitetaan enintään kymmeneen henkilöön. Finnairin yhtiökokous ei ole julkinen kokoontuminen, mutta Finnair on Suomen hallituksen linjauksia mukaillen päättänyt, että yhtiökokousta ei ole syytä järjestää vallitsevassa poikkeuksellisessa tilanteessa, koska Finnair haluaa taata turvallisen kokousympäristön sekä yhtiön osakkaille että sen työntekijöille.

“Me kaikki olemme siirtyneet ainutlaatuisen poikkeukselliseen aikaan. Tässä tilanteessa olemme Finnairissa päättäneet, että siirrämme yhtiökokouksemme muutaman viikon päähän ja järjestämme siihen myös etäosallistumismahdollisuuden. Turvallisuus, toisista välittäminen, vastuullisuus ja oikeudenmukaisuus ovat parasta Finnairia. Niin lennoillamme kuin yhtiökokousta järjestäessämme”, korostaa Finnairin hallituksen puheenjohtaja Jouko Karvinen. ”Haluamme antaa kaikille osakkeenomistajillemme yhdenvertaisen mahdollisuuden osallistua kokoukseen vailla huolta omasta tai ympärillä olevien terveydestä.”

Helsingissä 17.3.2020

FINNAIR OYJ

HALLITUS

Finnair Media Desk, 09 818 4020, comms(a)finnair.com

Finnair on Aasian ja Euroopan väliseen matkustaja- ja rahtiliikenteeseen erikoistunut verkostolentoyhtiö. Helsingin maantieteellinen sijainti antaa Finnairille kilpailuedun, sillä nopeimmat yhteydet useiden Euroopan kohteiden ja Aasian megakaupunkien välillä kulkevat Suomen yli. Finnair on ainoa pohjoismainen 4 tähden verkostolentoyhtiö Skytrax-luokituksessa ja oneworld-allianssin jäsen. Vuonna 2019 Finnairin liikevaihto oli 3 098 milj. euroa ja matkustajamäärä 14,7 miljoonaa. Finnair Oyj:n osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä.