Finnairin vuoden 2023 vuosikertomus on julkaistu

Finnair Oyj                Tilinpäätös ja toimintakertomus              19.2.2024 klo 17.00

Finnair Oyj:n hallituksen toimintakertomus ja tilinpäätös vuodelta 2023 on julkaistu tänään 19.2.2024. Selvitys muista kuin taloudellisista tiedoista sisältyy hallituksen toimintakertomukseen.

Finnair julkaisee erikseen Finnair Oyj:n hallituksen toimintakertomuksen ja tilinpäätöksen sisältävän Taloudellinen tieto 2023 -raportin myös European Single Electronic Format (ESEF) -raportointivaatimusten mukaisesti. Raportin formaatti on Extensible Hypertext Markup Language (XHTML). ESEF-vaatimusten mukaisesti konsernitilinpäätöksen päälaskelmat ja liitetiedot sekä yhtiön tunnistetiedot on merkitty iXBRL-merkein. Tilintarkastusyhteisö KPMG Oy on toimittanut riippumattoman kohtuullisen varmuuden antavan varmennusraportin koskien Finnairin suomenkielistä ESEF-tilinpäätöstä. Varmennustoimeksianto on suoritettu ISAE 3000 -varmennustoimeksiantostandardin mukaisesti.

Finnair on tänään lisäksi julkaissut selvityksen hallinto- ja ohjausjärjestelmästä ja palkitsemisraportin vuodelta 2023.

Kaikki yllä mainitut selvitykset ovat tämän tiedotteen liitteenä PDF-tiedostoina, ja ne löytyvät myös Finnairin verkkosivustolta osoitteesta https://investors.finnair.com/fi/reports-and-presentations.

Lisäksi Finnairin vuosikertomus 2023 on julkaistu tänään Finnairin verkkosivustolla. Vuosikertomus sisältää myös kaikki edellä mainitut julkaisut (ESEF-raporttia lukuun ottamatta) sekä GRI-standardeihin (Global Reporting Initiative) viitaten laaditut vastuullisuustiedot.

FINNAIR OYJ

Finnair Media Desk, 09 818 4020, comms(a)finnair.com

Finnair on Aasian, Yhdysvaltojen ja Euroopan väliseen matkustaja- ja rahtiliikenteeseen erikoistunut verkostolentoyhtiö. Lennämme yli sataan kohteeseen Suomessa, Euroopassa, Lähi-idässä, Aasiassa ja Pohjois-Amerikassa. Finnair on ainoa lentoyhtiö, joka operoi lentoja Lappiin vuoden ympäri. Vastuullisuus on Finnairin toiminnan keskiössä – yhtiö aikoo saavuttaa hiilineutraaliuden viimeistään vuoden 2045 loppuun mennessä. Asiakkaat ovat valinneet Finnairin Pohjois-Euroopan parhaaksi lentoyhtiöksi Skytrax-vertailussa 13 kertaa peräkkäin. Finnair on oneworld-allianssin jäsen. Finnair Oyj:n osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä.