Henkilöstöjohtaja Manne Tiensuu jättää Finnairin

Finnairin henkilöstöjohtaja ja johtoryhmän jäsen Manne Tiensuu jättää Finnairin. Hän on toiminut tehtävässä vuodesta 2010 ja jättää yhtiön seuraajan löydyttyä.

”Manne on tehnyt hienoa työtä Finnairin henkilöstötoiminnon ja Finnairin henkilöstöpolitiikan kehittämisessä. HR-toimintojen tiivistäminen ja kehittäminen on ollut mittava suoritus ja Finnair on myös selvästi edistynyt johtamiskulttuurinsa kehittämisessä”, sanoo Finnairin toimitusjohtaja Pekka Vauramo. ”Finnair on rakentanut muutosjohtamistaan niihin yhteisiin periaatteisiin perustuen, joista yhtiön johto päätti vuonna 2011 alkaneen säästökampanjan yhteydessä. Pyrimme rakentamaan kannattavaa ja kestävää Finnairia avoimesti yhdessä keskustellen ja ajoissa vaikeissakin asioissa toimien. Mannella on ollut keskeinen rooli näiden periaatteiden muokkaamisessa johtamisen kulmakiviksi. Tämä työ tietysti jatkuu, sillä Finnairin kustannushaasteet ja rakennemuutos asettavat henkilöstöhallinnollemme jatkuvia haasteita. Samalla on varmistettava, että ihmisen arkea helpottavat perustoiminnot pyörisivät moitteettomasti. Kun me jatkamme uuden Finnairin rakentamista, toivotan lämpimästi Mannelle menestystä hänen seuraaville ura-askelilleen.”

”Neljä Finnair-vuottani ovat olleet minulle huima kokemus. Muutosjohtamisen sekä rakennemuutoksen haasteet ovat tulleet tämän jakson aikana tutuiksi. Olen ylpeä siitä työstä, jota Finnairin nykyisin varsin pieni henkilöstöammattilaisten tiimi tekee ja siitä, että väliin kipakastakin mediamyllytyksestä huolimatta Finnairin työtyytyväisyys on pysynyt korkeana”, korostaa Finnairin henkilöstöjohtaja Manne Tiensuu. ”Tiimi on onnistunut tuomaan ja kehittämään uutta osaamista Finnairiin. Pettymyksenä koen sen, ettemme säästöneuvotteluissa pystyneet saamaan aikaan tuloksia yhdessä sopien, vaan joudumme suunnittelemaan vaihtoehtoisia kustannussäästötoimia. Paljon on vielä tekemättäkin, mutta uusi Finnair rakentuu pienin askelin. Tähän työhön toivotan kaikille finnairilaisille halua ja voimia, kun itse pian päättyvän Finnair-rupeaman jälkeen lähden tarmolla etsimään uusia tehtäviä.”

FINNAIR OYJ

Finnair Media Desk, 09 818 4020, comms(a)finnair.com