• Finnair/

HUB logistics Finnair Cargon kumppaniksi Finnairin uuden sukupolven rahtiterminaaliin

Finnair Cargo on valinnut HUB logistics Oy:n uudeksi rahtiterminaalioperaattorikseen joulukuusta 2016.

Finnair Cargo avaa uuden, edistyksellisintä varastoautomaatioteknologiaa hyödyntävän, 37 000 neliömetrin suuruisen COOL Nordic Cargo hub -rahtiterminaalinsa Helsinki-Vantaan lentoasemalla toukokuussa 2017. Finnair on valinnut HUB logisticsin kumppanikseen varmistamaan sujuvan siirtymisen uuteen terminaaliin ja terminaalin optimoidun käytön.

Tulevien kahdeksan kuukauden aikana Finnair Cargo tulee tekemään tiivistä yhteistyötä HUB logisticsin kanssa varmistaakseen sujuvan siirtymän uuteen terminaalin ja maksimoimaan uuden terminaalin käytön sen käyttöönotosta lähtien. Siirtymä vanhalta terminaalioperaattorilta, Suomen Transval Oy:ltä toteutetaan liikkeenluovutuksena, joten Transvalin työntekijät, jotka työskentelevät Finnair Cargon nykyisessä rahtiterminaalissa Helsinki-Vantaalla siirtyvät HUB logisticsin palvelukseen.

"Rahti on tärkeä osa Finnairin kasvustrategiaa ja aiomme hyödyntää uuden rahtiterminaalimme varastoautomaatiota ja prosessioptimointimahdollisuuksia parhaalla mahdollisella tavalla", sanoo Janne Tarvainen, Finnair Cargon toimitusjohtaja. "Uuden terminaalin avaamisen myötä pystymme käsittelemään huomattavasti suurempia määriä rahtia Helsinki-Vantaan rahtikeskuksessamme, ja kehitämme rahdinkäsittelymallia yhdessä HUB logisticsin kanssa."

Finnairin uusi Airbus A350 -laivasto tulee tuomaan jopa 50 % lisää kuljetuskapasiteettiä vuoteen 2020 mennessä. Finnair on investoinut 80 miljoonaa euroa uuden rahtiterminaalin rakentamiseen Helsinki-Vantaan lentoasemalle. Uudessa terminaalissa on omat erilliset käsittelyalueet lääketeollisuuden tuotteille ja herkästi pilaantuville tuotteille, kuten kalalle ja mereneläville. Uusinta teknologiaa hyödyntävän rahtiterminaalin varasto on pitkälle automatisoitu laadukkaan lentorahtipalvelun ja kilpailukykyisen käsittelykulutason varmentamiseksi.

Finnair Cargo hyödyntää Finnair-konsernin Aasia strategiaa ja on erikoistunut Eurooppa–Aasia-lentorahtiliikenteeseen. Finnairin rahtiliiketoiminnan parissa työskentelee yli 400 rahtiliikenteen ammattilaista. Helsingistä on muodostunut tärkeä Eurooppa–Aasia-liikenteen solmukohta ja yli 60 % Aasian tuontiliikenteestä jatkaa ’via Helsinki’ muualle Eurooppaan.

HUB logistics on logistiikkapalveluyritys, joka kehittää aktiivisesti perinteisiä logistiikkaratkaisuja uusilla palveluinnovaatiolla. Yhtiön asiakkaita ovat mm. auto- ja konepajateollisuus, kaupanala ja julkishallinto, ja sillä on yli 500 työntekijää 21toimipisteessä Suomessa, Virossa, Venäjällä ja Puolassa.

www.finnair.fi, www.finnairgroup.com
www.twitter.com/Finnair, www.twitter.com/FinnairSuomi