• Finnair/

Kaisa Aalto-Luodosta Finnairin henkilöstöjohtaja, Johanna Karppi jättää Finnairin syksyllä 2023

Finnair Oyj                          Pörssitiedote                       23.5.2023 klo 12.00

Finnair on nimittänyt Kaisa Aalto-Luodon (43) Finnairin henkilöstöjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi. Aalto-Luoto aloittaa tehtävässä viimeistään 23.11.2023. Finnairin nykyinen henkilöstöjohtaja Johanna Karppi jatkaa roolissaan syksyyn 2023 asti ja jättää Finnairin myöhemmin päätettävänä ajankohtana.

”Johanna on tehnyt erinomaista työtä äärimmäisen vaikeissa olosuhteissa Finnairin kohdattua pandemian ja Venäjän ilmatilan sulun aiheuttaman kaksoiskriisin, joka on edellyttänyt myös vaikeita henkilöstöä koskevia päätöksiä”, sanoo Finnairin toimitusjohtaja Topi Manner. ”Eri henkilöstöryhmien kanssa tehty yhteistyö on ollut olennaisessa roolissa Finnairin selviytymisessä ja tervehtymisessä, ja Johannalla on tässä ollut aivan keskeinen rooli. Haluan kiittää Johannaa lämpimästi hänen panoksestaan Finnairin eteen ja toivotan hänelle kaikkea hyvää jatkoon.”

”Samalla toivotan Kaisan lämpimästi tervetulleeksi Finnairin tiimiin. Kaisan laaja kokemus on meille arvokasta, kun viemme Finnairia seuraavaan vaiheeseen. Akuutti kriisi on nyt jäänyt taakse, ja seuraavassa vaiheessamme työntekijäkokemus sekä osaamisen ja toimintatapojen kehittäminen ovat olennaisia elementtejä Finnairin strategian toteutuksessa.”

”Aloitin Finnairissa muutamaa kuukautta ennen koronapandemian alkua, ja finnairilaisten sisukkuus ja sitoutuneisuus sekä pandemian aikana että Venäjän ilmatilan sulkeutumisen jälkeen pysyvät aina mielessäni”, sanoo Johanna Karppi. ”Haluan jo nyt kiittää sekä omaa tiimiäni että kaikkia kollegoitani näistä vuosista ja kaikista yhteisistä saavutuksista ja opeista.”

Kaisa Aalto-Luoto toimii tällä hetkellä Sanoma Median henkilöstöjohtajana ja on aiemmin toiminut Outotecin henkilöstö- ja viestintäjohtajana ja tehnyt pitkän uran vaativissa henkilöstöhallinnon johtotehtävissä Outotecissä ja Mandatum Lifessa.

”Odotan innolla sukellusta Finnairin maailmaan. Lentoliikenne on toimiala, jossa yhdistyvät kuluttajaliiketoiminnan nopea tahti, tarkat viranomaisvaatimukset ja 24/7 toimivat operaatiot”, sanoo Kaisa Aalto-Luoto. ”Työntekijäkokemuksella on vahva merkitys toiminnan jatkuvassa kehittämisessä. Finnair yhdistää Suomen maailmaan, ja olen iloinen mahdollisuudesta olla osa Finnairin tulevaisuutta.”

FINNAIR OYJ

Finnair Media Desk, 09 818 4020, comms(a)finnair.com

Finnair on Aasian, Yhdysvaltojen ja Euroopan väliseen matkustaja- ja rahtiliikenteeseen erikoistunut verkostolentoyhtiö. Finnair on yksi maailman vanhimmista yhä operoivista lentoyhtiöistä ja täyttää 100 vuotta vuonna 2023. Vastuullisuus on Finnairin toiminnan keskiössä – yhtiö aikoo saavuttaa hiilineutraaliuden viimeistään vuoden 2045 loppuun mennessä. Asiakkaat ovat valinneet Finnairin Pohjois-Euroopan parhaaksi lentoyhtiöksi Skytrax-vertailussa 12 kertaa peräkkäin. Finnair on oneworld-allianssin jäsen. Finnair Oyj:n osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä.