Kristian Pullola seuraa Mika Stirkkistä Finnairin talousjohtajana

Finnair Oyj                                  Pörssitiedote                               24.8.2022 klo 15.00

Finnair on nimittänyt KTM Kristian Pullolan (49) Finnairin talousjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi 1.10.2022 alkaen. Pullola aloittaa Finnairissa jo 1.9.2022 johdon neuvonantajan roolissa. Finnairin nykyinen talousjohtaja Mika Stirkkinen toimii 1.10.2022–31.10.2022 johdon neuvonantajana ja jättää sitten Finnairin.

Kristian Pullola on aiemmin toiminut pitkään Nokian talousjohtajana sekä muissa taloushallinnon, rahoituksen ja sijoittajasuhteiden johtotehtävissä Nokiassa. Pullola on hallituksen jäsenenä Kemira Oyj:ssä ja Terveystalo Oyj:ssä, sekä hallituksen puheenjohtaja Antilooppi Management Oy:ssä, Eduhouse Oy:ssä sekä FinanceKey Oy:ssä.

”Mika tiimeineen on ollut aivan keskeisessä roolissa, kun olemme kattavin ja monipuolisin rahoitusjärjestelyin rakentaneet Finnairille tietä ulos koronapandemian aiheuttamasta historiallisen suuresta kriisistä. Haluan esittää hänelle sydämelliset kiitokset tästä, sekä kaikesta siitä työstä, jota hän eri Finnair-rooleissaan on yhtiön hyväksi tehnyt. Toivotan Mikalle kaikkea hyvää jatkoon”, sanoo Finnairin toimitusjohtaja Topi Manner.

”Toivotan Kristianin lämpimästi tervetulleeksi Finnair-tiimiin, kun rakennamme Finnairin uutta strategiaa merkittävästi muuttuneessa toimintaympäristössä. Kristianin laaja kokemus muutoksen läpiviennistä on meille arvokasta tässä Finnairin uudessa vaiheessa”, Manner jatkaa.

”Jätän Finnairin haikein mielin ja kiitollisena. Pandemia-aika oli meille äärimmäinen stressitesti ja olen äärimmäisen ylpeä omasta tiimistäni ja koko Finnairista. Kahteenkymmeneenkolmeen Finnair-vuoteeni on mahtunut valtava määrä oppia ja haasteita, ja on ollut etuoikeus olla osa Finnair-tiimiä”, sanoo Mika Stirkkinen.

”Finnairilla on vahva brändi, puhuttelevat arvot ja tärkeä tehtävä Suomen porttina maailmaan”, sanoo Kristian Pullola. ”Odotan innolla, että saan oppia uutta ja hyödyntää aiempaa kokemustani Finnairin seuraavan vaiheen strategian rakentamisessa ja toteuttamisessa.”

FINNAIR OYJ

Finnair Media Desk, 09 818 4020, comms(a)finnair.com

Finnair on Aasian, Yhdysvaltojen ja Euroopan väliseen matkustaja- ja rahtiliikenteeseen erikoistunut verkostolentoyhtiö. Vastuullisuus on Finnairin toiminnan keskiössä – yhtiö aikoo puolittaa nettopäästönsä vuoden 2025 loppuun mennessä vuoden 2019 tasosta, ja saavuttaa hiilineutraaliuden viimeistään vuoden 2045 loppuun mennessä. Finnair on oneworld-allianssin jäsen. Finnair Oyj:n osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä.