Matkustus vilkkaan sesongin ulkopuolella kiinnostaa yhä enemmän – Finnair vastaa kysyntään pidentämällä suosittujen lomakohteiden kautta

Finnair on päivittänyt talvikauden 2024 liikenneohjelmaansa ja pidentänyt samalla matkustuskautta suosittuihin Etelä-Euroopan kohteisiin. Finnair lentää suomalaisten suosikkikohteisiin Mallorcalle, Napoliin, Haniaan sekä Rodokselle tänä vuonna aina marraskuuhun asti.*

Lisäksi Finnair aloittaa taas ympärivuotiset lennot Espanjan Alicanteen.

Kauden pidentäminen marraskuuhun asti johtuu asiakkaiden kasvavasta kiinnostuksesta matkustaa myös suosituimpien lomakausien ulkopuolella.

“Siinä missä kesä ja etenkin koulujen loma-ajat ovat yhä suomalaisten suosituimpia matkustusajankohtia, olemme huomanneet, että matkallelähtijöitä löytyy yhä enemmän myös keväällä, alkukesällä sekä syksyllä. Haluamme omalta osaltamme tasapainottaa matkailusesonkia ja siksi tarjota lentoja myös vilkkaimman lomakauden ulkopuolella”, sanoo Finnairin verkostosta ja tuottojen optimoinnista vastaava johtaja Antti Tolvanen

Syksyllä Etelä-Euroopan lomakohteissa on vielä lämmin, mutta matkailijoita on vähemmän. Hiljaisempi matkustusajankohta tarjoaa mahdollisuuden nauttia paikallisesta kulttuurista rauhassa ja ihailla nähtävyyksiä ilman pitkiä jonoja. Myös hintataso on usein edullisempi.

Matkailusesongin jakaantuminen tasaisemmin läpi vuoden hyödyttää myös paikallisia toimijoita esimerkiksi taloudellisesti, tuoden tuloja sesonkien ulkopuolella.

*Finnair pidentää tiettyjen reittien kautta seuraavasti: Mallorca 28.11.2024; Napoli 22.11.2024; Hania 3.11.2024; Rodos 30.11.2024 asti.

Finnair media desk, 358 9 818 4020, comms(a)finnair.com

Finnair: http://www.finnair.com
Finnair Gallery: http://gallery.finnair.com
Finnair Blue Wings: https://www.finnair.com/fi-fi/bluewings

Finnair X:ssä: www.twitter.com/FinnairSuomi
Finnair Facebookissa: www.facebook.com/finnairsuomi
Finnair-konsernin kotisivu: https://company.finnair.com/fi

Finnair on Aasian, Yhdysvaltojen ja Euroopan väliseen matkustaja- ja rahtiliikenteeseen erikoistunut verkostolentoyhtiö. Lennämme yli sataan kohteeseen Suomessa, Euroopassa, Lähi-idässä, Aasiassa ja Pohjois-Amerikassa. Finnair on ainoa lentoyhtiö, joka operoi lentoja Lappiin vuoden ympäri.  Vastuullisuus on Finnairin toiminnan keskiössä – yhtiö aikoo saavuttaa hiilineutraaliuden viimeistään vuoden 2045 loppuun mennessä. Asiakkaat ovat valinneet Finnairin Pohjois-Euroopan parhaaksi lentoyhtiöksi Skytrax-vertailussa 13 kertaa peräkkäin. Finnair on oneworld-allianssin jäsen. Finnair Oyj:n osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä.