Mika Stirkkisestä väliaikainen Finnairin Kaupallisen yksikön vetäjä

Kuten Finnair on aikaisemmin tiedottanut, Finnairin kaupallisen yksikön johtaja Juha Järvinen jättää Finnairin 31.12.2018. Kaupallisen yksikön väliaikaiseksi johtajaksi ja Finnairin johtoryhmän väliaikaiseksi jäseneksi on nimitetty Finnairin hinnoittelusta ja tuottojen optimoinnista vastaava johtaja Mika Stirkkinen (KTM).

Finnair on jo aloittanut uuden kaupallisen johtajan rekrytoinnin ja prosessin tuloksista tiedotetaan aikanaan.

Finnair Media Desk, p. 09 818 4020, comms(a)finnair.com

Finnair on Aasian ja Euroopan väliseen matkustaja- ja rahtiliikenteeseen erikoistunut verkostolentoyhtiö. Helsingin maantieteellinen sijainti antaa Finnairille kilpailuedun, sillä nopeimmat yhteydet useiden Euroopan kohteiden ja Aasian megakaupunkien välillä kulkevat Suomen yli. Finnairin visiona on tarjota matkustajille ainutlaatuinen pohjoismainen kokemus ja missiona on tarjota Helsingin kautta pohjoisen pallonpuoliskon sujuvimmat ja nopeimmat lentoyhteydet sekä kotimarkkinoidensa paras lentoverkosto maailmalle. Finnair on ainoa pohjoismainen 4 tähden verkostolentoyhtiö Skytrax-luokituksessa ja oneworld-allianssin jäsen. Vuonna 2017 Finnairin liikevaihto oli 2 568 milj. euroa ja matkustajamäärä lähes 12 miljoonaa. Finnair Oyj:n osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä.