Piia Karhu jättää Finnairin siirtyäkseen uusiin tehtäviin yhtiön ulkopuolella

Finnair Oyj               Pörssitiedote                18.5.2020 klo 9.31

Finnairin johtoryhmän jäsen, asiakaskokemuksesta vastaava johtaja Piia Karhu jättää Finnairin 30.6.2020, sillä hänet on nimitetty tulevaan Metso Outoteciin liiketoiminnan kehitysjohtajaksi. Hänen nimityksensä tulee voimaan Metson osittaisjakautumisen ja Metson Minerals-liiketoiminnan ja Outotecin yhdistymisen täytäntöönpanon jälkeen, minkä odotetaan tällä hetkellä tapahtuvan 30.6.2020. Täytäntöönpano on ehdollinen ja edellyttää kaikkien lakisääteisten ja muiden hyväksyntien saamista, mukaan lukien kilpailuviranomaisten hyväksynnät.

”Nämä noin seitsemän Finnair-vuottani ovat olleet antoisia ja opettavia. Tänä aikana Finnair on kasvanut paljon, olemme avanneet uusia reittejä Aasiaan, A350-laivasto palvelee nyt asiakkaitamme, Helsingin lentokenttä on uudistunut, Aurinkomatkoista on tullut markkinajohtaja, digitaaliset kanavamme ovat kehittyneet ja asiakaskokemuksemme on entistä paremmalla tasolla. Koin, että nyt on uuden henkilökohtaisen haasteen aika ja uskon, että pystyn hyödyntämään Finnairissa oppimaani myös uudessa tehtävässäni”, sanoo Piia Karhu. ”Finnairissa on loistava yhteishenki ja upeita ihmisiä, joita jään kaipaamaan. Koko Finnair-tiimi on tehnyt hienoa työtä asiakaskokemuksen eteen, mikä on näkynyt asiakastyytyväisyyden selvänä kasvuna.”

”Piia on tehnyt hienon työrupeaman Finnairissa, mistä haluan lausua hänelle suuret kiitokset. Asiakastyytyväisyytemme on viime vuosina kehittynyt hienosti ja samalla kehitysuralla haluamme jatkaa myös tulevaisuudessa”, toteaa Finnairin toimitusjohtaja Topi Manner. ”Toivotan Piialle lämpimästi onnea hänen uransa seuraavassa kiinnostavassa haasteessa.”

Finnairin asiakaskokemusyksikkö jaetaan jatkossa siten, että yksikön operatiivisemmat toiminnot siirtyvät osaksi yhtiön Operations-yksikköä, josta vastaa Jaakko Schildt, ja Aurinkomatkat, Contact center ja asiakaspalvelun kehitykseen liittyvät tehtävät siirtyvät osaksi Ole Orvérin vetämää kaupallista yksikköä, jonka uudeksi nimeksi tulee Commercial and Customer experience (CX) -yksikkö. Nämä organisaatiomuutokset astuvat voimaan 1.6.2020.

FINNAIR OYJ

Finnair Media Desk, 09 818 4020, comms(a)finnair.com

Finnair on Aasian ja Euroopan väliseen matkustaja- ja rahtiliikenteeseen erikoistunut verkostolentoyhtiö. Helsingin maantieteellinen sijainti antaa Finnairille kilpailuedun, sillä nopeimmat yhteydet useiden Euroopan kohteiden ja Aasian megakaupunkien välillä kulkevat Suomen yli. Finnair on ainoa pohjoismainen 4 tähden verkostolentoyhtiö Skytrax-luokituksessa ja oneworld-allianssin jäsen. Vuonna 2019 Finnairin liikevaihto oli 3 098 milj. euroa ja matkustajamäärä 14,7 miljoonaa. Finnair Oyj:n osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä.