Pohjoisia herkkuja Finnairin lennoilla: Suomen kokkimaajoukkueen ateriat, Tommy Myllymäen menu ja seitsemän sortin kahvikutsut

Finnair jatkaa suomalaisen ja pohjoismaisen ruuan esittelyä kaukolennoillaan. Ruoka on yksi tärkeistä asiakaskokemukseen vaikuttavista tekijöistä, ja Finnair haluaa tuoda esiin Pohjolan ruokakulttuuria kaikilla kaukolennoillaan.

”Suuri osa asiakkaistamme vaihtaa konetta Helsingissä matkallaan Aasian ja Euroopan välillä. Me haluamme tarjota joka lennolla pienen palan Suomea ja tuoda esiin pohjoisen makuja”, sanoo Finnairin lentojen ruokakonsepteista vastaava Maarit Keränen

Kokkimaajoukkueen suunnittelemat ateriat economy-luokkaan

Suomen kokkimaajoukkue on suunnitellut Finnairin Helsingistä lähtevien lentojen economy-luokan ateriat ensi vuodelle. Perunasalaattia, lammaspataa ja naurista sekä leipäjuustokakkua sisältävä talvimenu on tarjolla kaukolennoilla 7. helmikuuta 2018 alkaen. Kesälle ja syksylle on tarjolla omat kauden raaka-aineita juhlistavat menut.

”Haluamme esitellä ainutlaatuista suomalaista keittiötä ja viedä sitä sinivalkoisin siivin maailmalle”, sanoo Eero Vottonen Suomen kokkimaajoukkueesta. ”Tarjoamme lentomatkustajille läpileikkauksen kotimaisesta gastronomiasta ja nostamme rohkeasti esille suomalaisia ruokaperinteitä ja paikallisia erikoisuuksia.”

Ruotsalaisen Tommy Myllymäen menu business-luokassa

Finnairin business-luokan menut vuodelle 2018 ovat ruotsalaisen suomalaistaustaisen huippukokin Tommy Myllymäen käsialaa, ja niissä näkyvät kauden kasvikset ja pohjoiset maut. Helmikuun 7. päivä lennoille tulevassa talvimenussa on mm. graavilohta sekä häränposkea, juuriselleriä ja lehtikaalia.

”Ilmassa tarjottavaan ruokaan liittyy joitakin rajoituksia, mutta myös paljon mahdollisuuksia. Minulle on tärkeää, että ruoka on puhdasta, selkeää ja aina kauden mukaista – yksinkertaisesti siis hyvää ruokaa ja hyviä makuja”, sanoo Tommy Myllymäki.

Tommy Myllymäki on yksi tunnetuimmista ruotsalaisista kokeista, ja toimii viiden tukholmalaisravintolan luovana johtajana.

Seitsemän sortin kahvikutsut Aasian päivälennoilla

Aasiasta aamulla lähtevien lentojen business-luokan tarjoiluun lisätään uusi suomalaisesta kahvitteluperinteestä ammentava kahvitarjoilu, jossa tarjolla on seitsemän eri leivonnaista tai muuta herkkua. Seitsemän sortin kahvikutsuihin kuuluu muun muassa korvapuusteja, karjalanpiirakkaa, kuivakakku ja suklaakonvehteja. Ajatuksena on esitellä suomalaista kahvitteluperinnettä ja tarjota business-luokan matkustajille rentouttava kahvihetki kahden ateriatarjoilun välissä.

www.finnair.fi, www.finnairgroup.com
www.twitter.com/Finnair, www.twitter.com/FinnairSuomi