S&P Global Ratings on myöntänyt Finnair Oyj:lle luottoluokituksen BB+. Yhtiölle lisäksi 200M€ luottolimiitti

Finnair Oyj              Sijoittajauutinen           23.4.2024 klo 9.00

S&P Global Ratings on 23.4.2024 myöntänyt Finnair Oyj:lle pitkäaikaisen luottoluokituksen tasolla BB+, ja sen näkymä on vakaa. Luottoluokitus on Finnairille ensimmäinen. Julkinen luottoluokitus mahdollistaa laajempien velkapääomamarkkinoiden käytön ja lisää rahoitustransaktioiden toteutusvarmuutta.

Lisäksi Finnair on 23.4.2024 allekirjoittanut sitovan, 200 miljoonan euron suuruisen, vakuudellisen luottolimiittijärjestelyn yleisiin rahoitustarpeisiin. Järjestelyn koordinaattoreinatoimivat Nordea Bank Abp ja Skandinaviska Enskilda Banken AB (publ). Lainajärjestelyn pääjärjestäjinä toimivat Nordea Bank Abp, Skandinaviska Enskilda Banken AB (publ), OP Yrityspankki ja Danske Bank. Uusi järjestely on voimassa kolme vuotta ja sisältää yhden vuoden pituisen jatko-option. Taloudellisena lainakovenanttina on nettovelan suhde käyttökatteeseen, jonka taso on 3,75 tai sen alle.

Finnair media desk, 358 9 818 4020, comms(a)finnair.com

Finnair: http://www.finnair.com