Valtion Finnairille myöntämä hybridilaina konvertoidaan pääomalainaksi

Finnair Oyj                     Pörssitiedote                    27.4.2022 klo 9.00

Finnair ja Suomen valtio allekirjoittivat maaliskuussa 2021 sopimuksen enintään 400 miljoonan euron hybridilainalimiitistä yhtiön tukemiseksi koronapandemian takia. Järjestelyllä on Euroopan komission kilpailuviranomaisen hyväksyntä Euroopan unionin valtiontukisäätelyn mukaisesti, joten 400 miljoonan euron limiitti on yhtiön käytettävissä kokonaisuudessaan.

Talouspoliittinen ministerivaliokunta on kokouksessaan 19.4.2022 puoltanut hybridilainainstrumentin muuttamista oman pääoman ehtoiseksi pääomalainaksi. Tämä pääomalaina vahvistaa Finnair-konsernin emoyhtiö Finnair Oyj:n omaa pääomaa. Pääomalainan myöntäminen edellyttää valtioneuvoston yleisistunnon hyväksyntää ja Euroopan komission valtiontukipäätöstä.

Finnair voi nostaa lainaa emoyhtiön kassavarojen tai oma pääoman laskiessa lainaehdoissa määriteltyjen raja-arvojen alapuolelle.

FINNAIR OYJ

Finnair Media Desk, 09 818 4020, comms(a)finnair.com

Finnair on Aasian ja Euroopan väliseen matkustaja- ja rahtiliikenteeseen erikoistunut verkostolentoyhtiö. Vastuullisuus on Finnairin toiminnan keskiössä – yhtiö aikoo puolittaa nettopäästönsä vuoden 2025 loppuun mennessä vuoden 2019 tasosta, ja saavuttaa hiilineutraaliuden viimeistään vuoden 2045 loppuun mennessä. Finnair on oneworld-allianssin jäsen. Finnair Oyj:n osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä.