Finndomo vahvistaa Suomen organisaationsa johtoa

Finndomo vahvistaa Suomen organisaationsa johtoa Pohjoismaiden suurin pientalovalmistaja Finndomo-konserni on vahvistanut Suomen organisaationsa (Finndomo Oy) johtoryhmää kahdella nimityksellä. Kauppatieteiden maisteri Peter Nordgren, 40, on nimitetty myynti- ja markkinointijohtajaksi. Hänen vastuullaan on Finndomo Oy:n Suomen yksiköiden myynnin ja markkinoinnin sekä vientimyynnin kehittäminen ja koordinointi. Hänen toimipaikkansa on pääkaupunkiseudulla. Ennen Finndomoa Nordgren on toiminut Oy Electrolux Kodinkoneet Ab:llä myynnin ja markkinoinnin johtotehtävissä. Tekniikan lisensiaatti Timo Jääskeläinen, 34, on nimitetty projektijohtajaksi. Hänen vastuullaan on Finndomo Oy:n Suomen yksiköiden projektitoiminta ja sen kehittäminen. Aiemmin Jääskeläinen on toiminut projektijohtajana SRV Viitoset Oy:ssä. Hänen toimipaikkansa on Jyväskylässä. Nordgren ja Jääskeläinen raportoivat Finndomo Oy:n toimitusjohtajalle Reijo Svanborgille. Finndomo lyhyesti Finndomo-konserni on Pohjoismaiden suurin teollisesti valmistettujen pientalojen toimittaja, jonka päämarkkina-alue on Pohjois-Eurooppa. Yhtiö toimittaa myös rakenne-elementtejä. Suomessa Finndomon tuotemerkkejä ovat Omatalo, Puutalo, Vaajatalot ja Finndomo Valmiskoti. Ruotsin tavaramerkit ovat Hjältevadshus ja Modulenthus. Projektimyynnissä käytetään tuotemerkkiä Finndomo. Yhtiö on 60 vuoden aikana rakentanut yli 100 000 pientaloa, ja vuonna 2003 se valmisti 2160 asuntoa. Konsernin liikevaihto oli vuonna 2003 133 miljoonaa euroa. Finndomolla on Suomessa ja Ruotsissa yhteensä seitsemän tuotantolaitosta. Henkilökuntaa konsernissa on vajaat 800, josta noin puolet Suomessa. Finndomon suurimmat omistajat ovat Suomen johtavan sijoitusyhtiön CapMan Capital Management Oy:n ja johtavan eurooppalaisen sijoitusyhtiön 3i Finland Oy:n hallitsemat investointirahastot. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/22/20041006BIT20480/wkr0001.pdf