Euroopan korkeimman puurakenteisen toimistotalon rakentaminen alkaa

LEHDISTÖTIEDOTE 14.6.2004 Euroopan korkeimman puurakenteisen toimistotalon rakentaminen alkaa - Finnforest Oyj toimii rakennuttajana sekä puurakenteiden ja puuosien toimittajana Finnforest Modular Office -toimistotalohanke etenee aikataulussaan ja rakentaminen alkoi maa- ja betoniperustustöillä 10.6.2004. Finnforest Oyj vastaa puurakenteiden, puuosien sekä julkisivujen toimituksista asennettuina sekä koko rakennuksen toimivuudesta. Rakennuksen on suunnitellut Helin & Co Arkkitehdit -toimisto, jonka Sydänpuu-niminen työ voitti syyskuussa 2003 talosta järjestetyn arkkitehtuurikilpailun. Rakennuslupa Espoon kaupungilta viisikerroksiselle 8 000 kerrosneliömetrin toimistotalolle saatiin nopeassa aikataulussa jo huhtikuun lopussa, ja lainvoimaiseksi se tuli 5.6.2004. Tonttikauppa Espoon kaupungin kanssa allekirjoitettiin 10.6.2004. Toimistotalon rakennuttaa Kiinteistö Oy FMO. Sen koko osakekanta siirtyy investointisopimuksen mukaisesti Finnforestin omistuksesta Tapiola- ryhmän vahinko- ja eläkevakuutusyhtiöille rakennuksen valmistuttua. Finnforest Oyj:stä tulee yksi toimistotalon vuokralaisista. Rakennus on valmistuessaan kesällä 2005 Euroopan korkein puurakenteinen toimistotalo. Se sijaitsee Espoon Tapiolan Hakalehdossa. Lisätietoja: Lauri Palojärvi, rakentamisen johtaja, Finnforest Oyj, 0500 507 447 Markko Ihamuotila, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Finnforest Oyj, 050 598 7014 Hannu Ronkainen, toimitusjohtaja, Kiinteistö Oy FMO, 050 5594 797 Finnforest on Euroopan suurin puutuoteteollisuuden konserni. Liikevaihto on yli 1,8 miljardia euroa ja henkilökuntaa on 8 000. Finnforest on Metsäliitto-Yhtymän ydinliiketoimintaa. Konsernin kaksi teollista liiketoimintaryhmää ovat saharyhmä Solid Wood sekä puutuoteteollisuusryhmä Engineered Wood. Myynti- ja jakeluverkosto - liiketoimintaryhmä palvelee yli 20 maassa. Skandinaviassa toimija on Moelven. Finnforest tarjoaa rakentamisen, teollisuuden sekä jakelun ja jälleenmyynnin asiakkaille puuhun perustuvia tuote- ja palveluratkaisuja. Lisätietoa: www.finnforest.fi, www.finnforest.com. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/14/20040614BIT00360/wkr0001.pdf