Finnforest ja Sinex solmivat yhteistyösopimuksen

Finnforest ja Sinex solmivat yhteistyösopimuksen Finnforest Oyj ja Sinex Oy ovat tehneet yhteistyösopimuksen, joka koskee moduulitaloihin soveltuvien kosteantilan elementtien suunnittelua ja valmistusta. Hartolan kunta rakennuttaa Finnforestin uuden moduulitehtaan välittömään läheisyyteen Sinexille tuotantohallin, jossa tullaan valmistamaan kosteantilan elementtejä. Tuotanto käynnistyy ensi vuodenvaihteessa, ja se työllistää noin 35 henkilöä. Finnforest tulee olemaan elementtien merkittävä asiakas. Tavoitteena on pitkäaikainen yhteistyö kosteantilojen, kuten kylpy- ja suihkutilojen sekä saunojen, rakenneratkaisujen suunnittelemiseksi. Tavoitteena on myös kehittää pientalomoduuleihin soveltuva kosteantilan mallisto. Finnforestin moduuliteollisuusyksikkö valmistuu Hartolaan ensi syksynä. Se tulee toimittamaan moduuleja noin 1 000 talon tarpeisiin vuodessa. Tuotantolaitos työllistää vaiheittain 50:stä 100:aan henkilöä, sekä saman verran alihankkijoiden ja yhteistyöyritysten työntekijöitä. Finnforest on solminut myös muita yhteistyösopimuksia, jotka koskevat muun muassa LVI- ja sähköurakointia sekä -suunnittelua, lattia- ja seinäpinnoituksia sekä kalustamista. Näillä sopimuksilla on myös merkittävä työllistämisvaikutus. Lisätietoja: Heikki Pietiläinen, johtaja, Finnforest Oyj, moduulirakentamisen tulosryhmä, 050 381 9369 Tuomo Nikkinen, toimitusjohtaja, Sinex Oy, 040 543 2959 Finnforest on Euroopan suurin puutuoteteollisuuden konserni. Liikevaihto on yli 1,8 miljardia euroa ja henkilökuntaa on 8 000. Finnforest on Metsäliitto-Yhtymän ydinliiketoimintaa. Konsernin kaksi teollista liiketoimintaryhmää ovat saharyhmä Solid Wood sekä puutuoteteollisuusryhmä Engineered Wood. Myynti- ja jakeluverkosto - liiketoimintaryhmä palvelee yli 20 maassa. Skandinaviassa toimija on Moelven. Finnforest tarjoaa rakentamisen, teollisuuden sekä jakelun ja jälleenmyynnin asiakkaille puuhun perustuvia tuote- ja palveluratkaisuja. Lisätietoa: www.finnforest.fi, www.finnforest.com. Sinex Oy valmistaa pääosin alihankkijana muovituotteita lujitemuovista eri teollisuuden aloille. Erityisosaamista ovat: kylpyhuonemoduulit laivateollisuudelle, kylpyhuoneiden lattiarakenteet, kostean tilan moduulit, traktoreiden ulkokatot, luoti- ja sirpalesuojat, puolustusvoimien erikoistuotteet, hiilikuitukomposiitit sairaalakäyttöön, Lohi-veneet ja erilaiset opastinlaitteet rautatiekäyttöön. Toimitiloja Mäntyharjussa on 4 700 m2, henkilöstöä 45, liikevaihtoa noin viisi miljoonaa euroa vuodessa. Toimintaa laajenee vuoden 2004 aikana kun Hartolaan valmistuu moduulituotantolaitos ja Viroon komponenttitehdas. Lisätietoa: www.sinex.fi. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/14/20040614BIT00430/wkr0001.pdf