Finnforest Oyj käynnistää YT-neuvottelut Suomen toiminnoissa

Julkaistavissa klo 14.30 Konserniviestintä 5.5.2004 Finnforest Oyj käynnistää YT-neuvottelut Suomen toiminnoissa Finnforest Oyj on antanut esityksen YT-neuvottelujen aloittamiseksi. Neuvottelut koskevat yhtiön kaikkia Suomen toimintoja ja kaikkia henkilöstöryhmiä. Tavoitteena on aikaansaada merkittävä tulosparannus eli varmistaa yhtiön toiminnan kannattavuus, kilpailukyky ja jatkuvuus. Vuonna 2003 Finnforest-konsernin tulos oli 25 miljoonaa euroa tappiolla. Myös vuoden 2004 ensimmäisen kvartaalin tulos oli tappiollinen. Suomen toiminnot organisoidaan uudelleen toimintojen tehostamiseksi ja kustannusten alentamiseksi. Muissa Finnforestin maaorganisaatioissa on toteutettu vastaavat tehostamistoimenpiteet. Finnforest-konsernin palveluksessa on Suomessa 2 600 henkilöä. Koko konsernin palveluksessa on 8 000 henkilöä. YT-neuvottelut käynnistyvät 11.5.2004. Tällä hetkellä arvioidaan työpaikkoja vähenevän enimmillään 400. Lisätietoja: Ari Martonen, toimitusjohtaja, gsm 050 2406 Mika Paljakka, henkilöstöjohtaja, gsm 050 598 9533 Timo Pekkola, johtaja, markkina-alue Suomi, gsm 0400 650 184 Finnforest on Euroopan suurin puutuoteteollisuuden konserni, henkilökuntaa on 8 000. Finnforest on Metsäliitto-Yhtymän ydinliiketoimintaa. Konsernin kaksi teollista liiketoimintaryhmää ovat saharyhmä Solid Wood sekä puutuoteteollisuusryhmä Engineered Wood. Myynti- ja jakelu -liiketoimintaryhmä palvelee yli 20 maassa. Skandinaviassa toimija on Moelven. Finnforest tarjoaa rakentamisen, teollisuuden sekä jakelun ja jälleenmyynnin asiakkaille puuhun perustuvia tuote- ja palveluratkaisuja. Lisätietoa Finnforestista: www.finnforest.fi ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/05/20040505BIT00460/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/05/20040505BIT00460/wkr0002.pdf