Finnforest Oyj myy pylväsliiketoimintansa Kolhossa

LEHDISTÖTIEDOTE 13.10.2004 Finnforest Oyj myy pylväsliiketoimintansa Kolhossa Finnforest Oyj myy Kolhossa sijaitsevan pylväs- ja Luxiwood- liiketoimintansa Iivari Mononen Oy:lle. Kauppaan ei kuulu Isossa- Britanniassa sijaitseva pylväsliiketoimintayksikkö Finnforest BBH Ltd, eikä Kolhon kyllästystoiminta, jotka jäävät Finnforestille. Kyllästetty sahatavara on edelleen tärkeä osa Finnforestin tuotevalikoimaa. Yhtiöt ovat myös tehneet pylväisiin liittyvän rahtikyllästyssopimuksen. Kaupan ulkopuolelle jää Eskolan pylväsvaraston toiminta, jonka osalta tehdään niin ikään yhtiöiden välinen yhteistyösopimus. Metsäliitto Osuuskunta toimittaa jatkossakin raaka-aineen Kolhon pylväsliiketoimintaan. Liikkeenluovutuksen yhteydessä 19 työntekijää siirtyy kaupan mukana Iivari Mononen Oy:n palvelukseen vanhoina työntekijöinä. Finnforest luopuu pylväsliiketoiminnasta, joka ei ole yhtiön ydinliiketoimintaa. Lisätietoja: Timo Kouri, COO, GSM 050 598 8840 Timo Pekkola, johtaja, Finnforest puutuoteteollisuus, GSM 0400 650 184 Markko Ihamuotila, markkinointi- ja viestintäjohtaja, GSM 050 598 7014 Finnforest on Euroopan suurin puutuoteteollisuuden konserni. Liikevaihto on 1,9 miljardia euroa ja henkilökuntaa on 8 000. Finnforest on Metsäliitto-Yhtymän ydinliiketoimintaa. Finnforest palvelee yli 20 maassa. Skandinaviassa toimija on Moelven. Finnforest tarjoaa rakentamisen, teollisuuden sekä jakelun ja jälleenmyynnin asiakkaille puuhun perustuvia tuote- ja palveluratkaisuja. Lisää tietoa yhtiöstä: www.finnforest.fi, www.finnforest.com ja www.moelven.com ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/13/20041013BIT00100/wkr0001.pdf