Finnforest Oyj myy voimalaitoksensa Vapolle

Finnforest Oyj myy voimalaitoksensa Vapolle Finnforest Oyj ja Vapo Oy ovat sopineet Finnforestin voimalaitosten myynnistä perustettavalle yhtiölle, josta Vapo omistaa selkeän enemmistön - Finnforest tulee vähemmistöosakkaaksi alle viidenneksen osuudella. Yhtiön omistukseen siirtyvät kaikki Finnforestin täysin omistamat seitsemän prosessi- ja kaukolämpöä sekä sähköä tuottavaa voimalaitosta Vilppulassa, Lappeenrannassa, Merikarvialla, Kyrössä, Rengossa, Kaskisissa ja Soinlahdessa. Kauppa ei koske Kumpuniemen Voimaa Suolahdessa, Punkavoimaa Punkaharjulla eikä Kuningaslämpöä Hartolassa, koska ne eivät ole Finnforestin kokonaan omistamia. Kaupalla ei ole henkilöstövaikutuksia. Finnforest on pyrkinyt järjestelyyn energiatuotannon osalta yhteistyökumppanin kanssa, jolla on osaaminen ja resurssit kehittää energialiiketoimintaa. Finnforestin kannalta sopimuksella turvataan pitkäaikainen, kustannustehokas ja riittävä energiansaanti. Kaupalla on selkeä positiivinen kassavirta- ja tulosvaikutus tilikauteen 2004. Kauppahintaa ei julkisteta. Lisätietoja: Timo Pekkola, johtaja, Puutuoteteollisuus, GSM 0400 650 184 Markku Kauppinen, tekninen johtaja, GSM 0500 264 726 Markko Ihamuotila, markkinointi- ja viestintäjohtaja, GSM 050 598 7014 Finnforest on Euroopan suurin puutuoteteollisuuden konserni. Liikevaihto on 1,9 miljardia euroa ja henkilökuntaa on 8 000. Finnforest on Metsäliitto-Yhtymän ydinliiketoimintaa. Finnforest toimii yli 20 maassa. Skandinaviassa toimija on Moelven. Finnforest tarjoaa rakentamisen, teollisuuden sekä jakelun ja jälleenmyynnin asiakkaille puuhun perustuvia tuote- ja palveluratkaisuja. Lisää tietoa yhtiöstä: www.finnforest.fi, www.finnforest.com ja www.moelven.com ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/26/20041026BIT00060/wkr0001.pdf