• Finnforest/

FINNFOREST OYJ TIEDOTE 22.4.2004 YT-NEUVOTTELUT PÄÄTTYIVÄT KIIHTELYSVAARAN SAHALLA - sahan toiminta lopetetaan, työntekijöille tarjottu mahdollisuus jatkaa Finnforestin toisilla tuotantolaitoksilla Finnforestin Kiihtelysvaaran sahalla 25.2.2004 käynnistetyt YT- neuvottelut sahan toimintaedellytyksistä ja eri vaihtoehdoista on saatu päätökseen. Perusteellisten selvitysten jälkeen toiminnan jatkumiselle ei löydetty edellytyksiä. Toiminta päättyy sovittavan aikataulun mukaisesti vuoden 2004 toisen vuosipuoliskon aikana. Henkilöstön määrä on 18 ja sahan vuosituotanto on noin 60 000 m3 kuusisahatavaraa. Kaikille Kiihtelysvaaran työntekijöille on tarjottu mahdollisuutta sijoittua Finnforestin toisille tuotantolaitoksille, mm. Hartolan moduulirakentamisen tuotantoyksikköön, jonka toiminta käynnistyy ensi syksynä. Sahaus on ollut Kiihtelysvaarassa pitkään kannattamatonta johtuen soveltuvan raaka-aineen riittämättömyydestä ja sahan maantieteellisestä sijainnista johtuvista pitkistä kuljetusetäisyyksistä. LISÄTIETOJA Solid Wood -liiketoimintaryhmän johtaja Timo Pekkola, Finnforest Oyj, puh. 01046 74743, 0400-650 184 Toimitusjohtaja Ari Martonen, Finnforest Oyj, puh. 01046 94870, 050 2406 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/22/20040422BIT00740/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/22/20040422BIT00740/wkr0002.pdf