Finnfundin viestintäjohtajaksi Pasi Rajala

Finnfundin viestintäjohtajaksi on 8.1.2018 alkaen nimitetty valtiotieteiden maisteri Pasi Rajala.

Rajalalla on noin kahdenkymmenen vuoden kokemus viestinnästä ja lähes kymmenen vuoden kokemus kehityskysymyksistä. Hän on toiminut YK:n kehitysohjelma UNDP:n viestintätehtävissä Tansaniassa, New Yorkissa ja Kööpenhaminassa. Suomessa hän on työskennellyt konsulttina viestintätoimistossa sekä erityisavustajana pääministerin ja ulkomaankauppa- ja kehitysministerin esikunnissa. Hän siirtyy tehtävään ulkomaankauppa- ja kehitysministerin erityisavustajan tehtävästä.

Viestintäjohtaja vastaa Finnfundin sisäisestä ja ulkoisesta viestinnästä sekä hoitaa sidosryhmäsuhteita ja vaikuttajaviestintää. Hän myös kuuluu Finnfundin johtoryhmään.

”Viestintäjohtajan tehtävään oli useita kymmeniä hyviä hakijoita. Kiinnitimme valintaprosessiin erityistä huomiota ja hyödynsimme myös kokeneen rekrytointitoimiston osaamista, sillä viestintäjohtajan tehtävä on Finnfundille erittäin tärkeä. Rajala vakuutti kokemuksellaan, osaamisellaan ja näkemyksellisyydellään. Arvostamme erityisesti Rajalan pitkää kokemusta kehityskysymysten viestinnästä”, sanoo Finnfundin toimitusjohtaja Jaakko Kangasniemi.

”Finnfund tekee tärkeää työtä ilmastonmuutoksen, työttömyyden ja köyhyyden torjumiseksi kehitysmaissa. Ratkaisuilla on kiire, joten työhön pitää saada valjastettua myös yksityisen sektorin osaaminen. Toivon, että voin oman kokemukseni avulla yhtäältä vahvistaa suomalaista keskustelua kehitysmaista ja toisaalta lisätä Finnfundin avoimuutta entisestään”, sanoo Pasi Rajala.

Finnfund on suomalainen kehitysrahoittaja, joka tarjoaa lainaa ja riskipääomaa vastuullisiin yrityshankkeisiin kehitysmaissa. Se investoi vuosittain 100–150  miljoonaa euroa 20–30 hankkeeseen, painottaen uusiutuvaa energiaa ja kestävää metsätaloutta. Kannattavuuden ja vastuullisuuden lisäksi hankkeilta edellytetään myönteisiä kehitysvaikutuksia.

Toimitusjohtaja Jaakko Kangasniemi, p. 040 577 7676, jaakko.kangasniemi(a)finnfund.fi
Viestintäjohtaja (8.1.2017 alkaen) Pasi Rajala, p. 0400 464 393

Finnfund (Teollisen yhteistyön rahasto Oy) on suomalainen kehitysrahoittaja, joka edistää kestävää kehitystä tarjoamalla pitkäaikaista riskirahoitusta yksityisiin hankkeisiin kehitysmaissa. Hankkeilta edellytetään kannattavuutta, vastuullisuutta ja myönteisiä kehitysvaikutuksia. Vuodesta 1980 lähtien Finnfund on investoinut lähes 370 hankkeeseen noin 70 eri maassa. Tällä hetkellä sijoitukset ja maksamattomat sijoituspäätökset ovat yhteensä noin 613 miljoonaa euroa 167 hankkeessa 34 maassa.

www.finnfund.fi

Avainsanat: