Hanna Loikkanen nimitetty Finnfundin investointijohtajaksi

Hallitusammattilaisena ja kansainvälisen sijoitustoiminnan johtotehtävissä pitkään työskennellyt KTM Hanna Loikkanen on nimitetty valtio-omisteisen kehitysrahoittaja ja vaikuttavuussijoittaja Finnfundin investointijohtajaksi. Loikkanen aloittaa tehtävässään tammikuussa 2024.

”Hannalla on laaja kokemus yksityisten yritysten menestyksekkäästä rahoittamisesta kehittyvillä ja siirtymämarkkinoilla. Operatiivisen kokemuksen lisäksi hän on toiminut useiden kehittyvillä markkinoilla toimivien yhtiöiden hallituksissa ja tuntee hyvin sijoittajien ja kehitysrahoittajien toimintakentän haasteet ja mahdollisuudet markkinoillamme ja sääntely-ympäristössämme. Olemme innoissamme saadessamme tiimiimme Hannan uniikin yhdistelmän asiantuntemusta ja kokemusta,” sanoo Finnfundin toimitusjohtaja Jaakko Kangasniemi.

Loikkanen on aiemmin työskennellyt johtotehtävissä muun muassa Nordeassa ja East Capitalissa. Loikkanen on myös vahva Venäjän-asiantuntija, sillä hän on työskennellyt johtotehtävissä FIMin, SEBin ja Merita pankin Venäjän yhtiöissä. Myös Finnfund on Loikkaselle entuudestaan jo tuttu, sillä hän on ollut johtokunnan jäsen keväästä 2020.

”Olen hyvin innoissani uudesta roolistani Finnfundissa, jossa yhdistyy kokemukseni toimia kehittyvillä markkinoilla sekä intohimoni kestävyyden ja vaikuttavuussijoittamisen teemoihin. Finnfund on kansainvälisesti arvostettu kehitysrahoittaja kehittyvillä markkinoilla, ja yhtiöllä on vahvaa sektoriosaamista muun muassa digitaalisen infrastruktuurin ja metsätalouden rahoittajana. Meillä on kaikki edellytykset jatkaa taloudellisesti kestävien ja vaikuttavien sijoitusten tekemistä. Odotan innolla yhteistyötä sidosryhmiemme kanssa,” linjaa Loikkanen.

Lisätiedot, materiaalit ja haastattelupyynnöt:

Hanna Loikkanen, investointijohtaja, hanna.loikkanen@finnfund.fi, puh. 040 724 1414

Jaakko Kangasniemi, toimitusjohtaja, jaakko.kangasniemi@finnfund.fi, puh. 040 577 7676

Unna Lehtipuu, viestintäjohtaja, unna.lehtipuu@finnfund.fi, puh. 040 624 0896