Etelä-Suomen hiihtolomaviikko Kanariansaarille ja kaukokohteisiin loppuunmyyty

Matkatoimistoissa on nyt ruuhkaa Etelä-Suomen hiihtolomaviikko Kanariansaarille ja kaukokohteisiin loppuunmyyty Etelä-Suomen hiihtolomaviikon matkat Kanariansaarille ja kaukokohteisiin on Finnmatkoissa loppuunmyyty. Keski- ja Pohjois-Suomen hiihtolomaviikoilla on vielä hajapaikkoja. Joulu- ja uudenvuoden ajan pakkassäät vauhdittivat tammikuun äkkilähtöjen myyntiä ja viime vuoden kaltaista alennusmyyntiä ei tule. Etelä-Suomen hiihtolomaviikolla (viikko 8) on paikkoja jäljellä ainoastaan Espanjan Aurinkorannikolle (lento Malagaan) ja Kyprokselle sekä muutamia kahden viikon mittaisia matkoja. Jos lähtöä siirtää seuraavalle viikolle, tarjolla on muutamia hajapaikkoja muihinkin matkakohteisiin. Keski- ja Pohjois-Suomen lomaviikoilla (viikot 9 ja 10) on vielä tilaa Kanariansaarille. Suorat lennot Oulusta Kanariansaarille on hiihtolomaviikolla loppuunmyyty, mutta Helsingistä matkoja on vielä saatavilla. Hiihtolomaviikot ovat joulun ja koulujen syyslomien ohella suosituimmat viikot matkustaa etelän aurinkorannoille. Kolmen hiihtolomaviikon aikana noin 65 000 suomalaista matkustaa etelän aurinkoon. Heistä noin puolet suuntaa Kanariansaarille. Suosituin kaukomatkakohde on Thaimaan Phuket. Tammikuun alku vilkasta kesälomien varausaikaa Joululomien jälkeen alkaa yleensä vilkas kesämatkojen varausrynnistys. Tänä vuonna matkatoimistojen vuodenvaihdetta on ruuhkauttanut myös kova pakkassää ja viimeiset talvilomamatkat käyvät nyt kaupaksi. Finnmatkojen nettikaupassa tuli vuoden ensimmäisellä viikolla varausennätys, kun viikkomyynnistä lähes neljännes varattiin internetin välityksellä. Seuraava pitkä lomapyhä suomalaisille on pääsiäinen, johon paikkoja on vielä saatavilla. Tarjonta on tuolloin normaalia laajempi, koska silloin lennetään viimeiset talvilähdöt Kanariansaarille ja kaukokohteisiin sekä ensimmäiset kesämatkat Välimerelle. Oy Finnmatkat Ab on osa maailman suurinta World of TUI - matkailumaailmaa, jonka omistaja on saksalainen TUI AG. "World of TUI" - kattonimen alla matkustaa yli 22 miljoonaa lomailijaa vuosittain ja ryhmällä on n. 37 % markkinaosuus Euroopassa. Lisätietoja: viestintäpäällikkö Anu-Eveliina Mattila, puh. (09) 6166 1125, gsm 050 555 6183 anu.mattila@finnmatkat.fi. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/07/20030107BIT00420/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/07/20030107BIT00420/wkr0002.pdf