Finnmatkojen kesä 2012: Sinisiä hotelleja ja vihreitä luontoelämyksiä

Matkanjärjestäjä Finnmatkat tarjoaa kesällä 2012 entistä enemmän lomia suomalaisille. Torstaista 20.10. lähtien varattavissa oleva kesätuotanto käsittää yhteensä noin 145 000 valmismatkaa. Kasvua kuluneeseen kesään verrattuna on noin 5 %.

– Panostamme edelleen voimakkaasti hotellitarjontaamme. Esimerkiksi vain aikuisille tarkoitettuja Blue Couples -hotelleja on ensi kesänä ohjelmassa peräti 18, kun niitä kuluneena kesänä oli 8, kertoo Finnmatkojen toimitusjohtaja Peik Martin.

Myös perhehotellien valikoima saa edelleen vahvistusta, kun mm. Turkin Bodrumiin avataan uusi Blue Village -lomakylä suomalaisine lastenkerhoineen.

Uutuudet Menorca ja Itä-Kreeta

Finnmatkojen tärkein uutuuskohde kesälle 2012 on Baleaarien saariryhmän pohjoisin ja tuntemattomin saari, pikkuinen Menorca. Luonnonkaunis, Unescon suojelualueisiin kuuluva saari on aivan eri maata kuin sen tutummat naapurisaaret Ibiza ja Mallorca. Menorca tarjoaa matkailijalle ennen kaikkea rauhaa, rentoutumista ja monipuoliset mahdollisuudet ulkoiluun ja harrastuksiin.

– Menorcan idylli on kuin suoraan postikortista. Saaren 122 rauhaisaa rantapoukamaa houkuttelevat kiireettömään lomanviettoon. Suosittelen Menorcaa lämpimästi erityisesti pariskunnille ja lapsiperheille, jotka arvostavat puhdasta luontoa, kauniita rantoja ja maukasta ruokaa. Saari on tunnettu omista juustoistaan ja viineistään, kertoo Martin.

Toinen Finnmatkojen uutuus ensi kesänä on suora lento Itä-Kreetan Iraklioniin, ja siellä lomakohteet Makrigialos, Agios Nikolaos ja Elounda.

– Uskomme, että Kreikan saaret pitävät edelleen pintansa suomalaisten suosikkeina ja nämä viihtyisät, pienet lomakylät ja -kaupungit täydentävät mukavasti valikoimaamme rakastetulla Kreetan saarella, sanoo Martin.

Kuvia Menorcalta:

Lisätiedot: Finnmatkat, viestintäpäällikkö Kaisa Mäki-Kullas, puh. 0303 60 301