Kesän 2004 lomamatkojen myynti alkaa totuttua aikaisemmin

Finnmatkojen 40-vuotisjuhlinta alkaa 31.8.2003 Kesän 2004 lomamatkojen myynti alkaa totuttua aikaisemmin Nyt voi ensimmäistä kertaa varata seuraavan kesän matkansa jo elokuussa. Finnmatkat julkaisee ensi kesän 40-vuotisjuhlaesitteen sunnuntaina 31.8.2003. Juhlaesitteessä on Finnmatkojen kesäohjelman suosituimmat matkakohteet ja hotellit, joihin aikaiset varaajat saavat edullisimmat hinnat varatessaan matkansa 15.10.2003 mennessä. "Uskomme, että reilujen alennusten myöntäminen ajoissa matkansa varaaville on viisaampaa kuin matkojen hintojen dumppaus viime hetkellä", sanoo Finnmatkojen toimitusjohtaja Riitta Vermas. Uuden esitteen tarkoituksena on taata ajoissa varaaville asiakkaille parhaat hotellivaihtoehdot parhaimpaan hintatasoon. Riitta Vermas uskoo, että noin 10 000 suomalaista haluaa poimia parhaat lomavaihtoehdot päältä vielä nyt, kun edellinen lomanvietto on tuoreessa muistissa. Aikaisemmin tässä vaiheessa vuotta on Finnmatkoille voinut jättää ns. ennakkovarauksen, jolloin asiakas ilmoittaa kiinnostuksensa haluamastaan matkasta, mutta ei ole voinut saada varausvahvistusta ja matkan hintaa. Näitä ennakkovarauksia Finnmatkoilla on tänä vuonna voinut tehdä kesäkuusta saakka ja ilmoittautuneita on jo 1 000. Heille tarjotaan Juhlaesitteen matkoja ensimmäisenä. Nelihenkinen lapsiperhe voi hyötyä keskimäärin 300 € juhlaesitteen eduista Lapsiperheet voivat erityisesti hyötyä juhlaesitteen eduista, joihin kuuluu 75 %:n lapsialennus monissa perhehotelleissa lisävuoteella yöpyessään. Asiakas voi saada myös nopean varaajan edun (-50 €) lisäksi nettialennusta tietyissä hotelleissa jopa 40 €. Uutuutena myös edulliset kaverihinnat, jolloin lisävuoteessa yöpyville kavereille on hinnat alimmillaan 295 €. Finnmatkat täyttää ensi vuonna 40 vuotta. Yritys perustettiin Suomessa Vingresor -nimellä vuonna 1964. Oy Finnmatkat Ab järjestää vuosittain noin 265 000 valmismatkaa ja sen osuus Suomen valmismatkamarkkinoista on yli 30 prosenttia. Oy Finnmatkat Ab on osa maailman suurinta World of TUI -matkailumaailmaa, jonka omistaja on saksalainen TUI AG. "World of TUI" -kattonimen alla matkustaa yli 22 miljoonaa lomailijaa vuosittain ja ryhmällä on noin 37 % markkinaosuus Euroopassa. [REMOVED GRAPHICS] Lisätietoja: viestintäpäällikkö Anu-Eveliina Mattila, puh. (09) 6166 1125, gsm 050 555 6183 anu-eveliina.mattila@finnmatkat.fi. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/29/20030829BIT00270/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/29/20030829BIT00270/wkr0002.pdf