Persoonallisia paketteja ja tuunattuja lomaunelmia

Moderni valmismatka tarjoaa monia mahdollisuuksia omannäköisen matkapaketin kokoamiseen. Finnmatkojen kesän 2012 lomavalikoimasta niin lapsiperheiden kuin aikuismatkailijoidenkin on entistä helpompi poimia ainekset omaan unelmalomaansa.

– Kuuntelemme asiakkaidemme toiveita tarkalla korvalla ja pyrimme ottamaan eri kohderyhmien tarpeet mahdollisimman hyvin huomioon, kertoo Finnmatkojen tuotepäällikkö Pekka Antila.

Esimerkiksi hotellin suhteen eri matkaseurueilla voi olla hyvinkin erilaisia toiveita. Monet lapsiperheet viihtyvät parhaiten siellä, missä on muitakin perheitä ja hotellin palvelut on suunniteltu pienimpien matkalaisten tarpeet huomioiden. Ilman lapsia matkustava pariskunta taas saattaa nauttia esim. rauhaisasta allasalueesta ja aikuisemmasta ilmapiiristä.

Tänä kesänä lanseeratuista ja nettikeskusteluakin herättäneistä aikuishotelleista on tullut paljon hyvää palautetta Finnmatkoille.

– Ensi kesänä monipuolistamme aikuishotelliemme valikoimaa. Tuomme Blue Couples -hotellien rinnalle uuden aikuisille suunnatun, edullisten suosikkihotellien tuoteryhmän, lupaa Antila.

Myös perhehotellien valikoima saa edelleen vahvistusta, kun mm. Turkin Bodrumiin avataan uusi Blue Village -lomakylä suomalaisine lastenkerhoineen.

Tuunaa unelmiesi loma

Lomien tuunaaminen on selvästi lisääntynyt valmismatkapuolellakin. Tutustakin lomakohteesta saa helposti yllätyksellisen, lisäämällä siihen uusia elementtejä. Erilaiset yhdistelmälomat, joissa rantalomaviikkoon voi yhdistää esimerkiksi viikon risteilyn Välimerellä, autoilupaketin, liikunnallisen ohjelmaviikon tai TEMA-kiertomatkan, kasvattavat suosiotaan.

– Mikä sen mukavampaa kuin vaikkapa vaeltaa ensin viikko Samoksen vuoristossa ja sen päälle viettää vielä rento palautumisviikko rantalomaillen, kuvailee Antila. Vaellus Samoksella on yksi ensi kesän TEMA-uutuuksista.

Kesän 2012 suosituimpien lomakohteiden ja -hotellien myynti alkaa Finnmatkoilla maanantaina 8.8. Loput kesälomat sekä uutuuskohteet tulevat myyntiin myöhemmin syksyllä.

Lisätiedot: Finnmatkat, tiedottaja Salla Salo, 030360302

Oy Finnmatkat Ab on Suomen toiseksi suurin matkanjärjestäjä ja järjestää vuosittain noin 260 000 valmismatkaa, joista yli 70 % varataan netissä. Finnmatkat on osa Lontoon pörssissä noteerattua maailman suurinta matkailukonsernia TUI Travel Plc:tä, jolla on vuosittain yli 30 miljoonaa matkustajaa yli 25 maasta.